fallback

Lindt обяви по-ниска от очакванията печалба заради свиване на американския пазар

Най-големият производител на луксозен шоколад елиминира и по-малко печеливши продукти от бранда Russell Stover

13:54 | 07.03.17 г.

Най-големият производител на луксозен шоколад Lindt & Spruengli отчете годишна печалба малко под очакванията на анализаторите заради свиване на американския пазар и елиминиране на по-малко печеливши продукти от бранда Russell Stover, съобщава Bloomberg.

Оперативната печалба се е увеличила с 8,4% до 562,5 млн. франка (556 млн. долара), заяви базираната в Килхберг, Швейцария, в съобщение от вторник. Анализаторите очакваха печалба от 565,3 млн. франка.

Производителят на шоколадовите бонбони Lindor е отворил 60 нови магазина и продължава да се освобождава от части от портфолиото на Russell Stover, премахвайки 2000 продукта миналата година. Американският пазар на шоколад отчита спад за пръв път от години, а сегментът с луксозни шоколади е постигнал по-бавен растеж. Председателят на Lindt Ернст Танер заяви през юли, че новите, не толкова сезонни продукти на Russell Stover, представени през четвъртото тримесечие, ще подкрепят приходите.

„2016 г. не бе много лесна година“, пише Финтан Раян, анализатор в Berenberg. Акциите останаха почти без промяна на ниво от 65 585 франка в ранната търговия в Цюрих.

Компанията заяви, че очаква ръст на органичните продажби през 2017 г., съответстващ на миналогодишния от 6%, както и допълнително подобрение на оперативния марж. Lindt има дългосрочна цел за растеж на годишните органични продажби между 6% и 8% с увеличаване на маржа на оперативната печалба с 20-40 процентни пункта.

Lindt съобщи още, че повишава дивидента си с 10% до 880 франка на акция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:55 | 13.09.22 г.
fallback