Спортната компания Adidas увеличава усилията си за продажба на повече продукти за жените чрез социалните медии, опитвайки се да удвои дела си на пазара на дамски спортни стоки до 2020 г., съобщава Bloomberg.
Клиентката на германската компания „не следва футболистите на Real Madrid, не следва спортисти като Джеймс Хардън, тя следва собствен кръг инфлуенсъри и обикновено те са в Instagram или YouTube, или социалните медии, от които сме част“, казва членът на борда Ерик Лидке в обръщение към инвеститорите във вторник. „Затова събираме екип от 25 инфлуенсъри, които ще идват и ще работят с нас редовно“, допълва той. Сред тях е и бившата номер едно в тениса Ана Иванович.
Засиленият фокус върху жените е част от стратегията на Adidas да увеличава печалбата си с 22% всяка година до 2020 г. и да затвори разликата в рентабилността с конкурента Nike. Лидке казва, че компанията „не е щастлива от това къде е днес“, когато говорим за позицията ѝ при дамските стоки, които представляват само 23% от приходите за миналата година, и обеща да повиши този дял до 28% в рамките на четири години.
Adidas се обединява с бивши водещи спортистки със силно присъствие в социалните медии, включително автора и треньора Робин Арзън и личния треньор Зана ван Дайк, за да достигне до клиентки, търсени и от конкурентите. Подобни сътрудничества са по-слабо дефинирани от традиционните спонсорства с активни спортистки от световна класа, например тенисистката Анжелик Кербер или колоездачката Лаура Кени, каза компанията.
Конкурентът на компанията Puma се развива още повече в сферата, партнирайки си с популярни лица в социалните медии, например Риана, които нямат очевидна връзка със спортовете, но имат десетки милиони фенове в социалните медии.
През януари Adidas откри първото фитнес студио за жени в Лондон, което е както и място за събития, така и за продуктови тестове. Компанията може би ще повтори стратегията и на други места, ако се окаже успешна.
„Искаме да достигнем до нея чрез хората, които следва“, казва Лидке за таргетираната дама сред клиентите ѝ. Преди да успее да продава повече маратонки, което формира половината от приходите на компанията, Adidas първо трябва да подобри основните си предлагани продукти, като сутиени и чорапогащи, казва той.
„Ако спечелите доверието ѝ, наистина сте я спечелили“, казва той. „Фокусираме се върху ключови елементи, които ще спечелят доверието ѝ“, заключава той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?