Може ли вендинг машините да учат потребителите на здравословни навици при избора на храни? Американски учени са експериментирали с автомати, които са карали хората да чакат известно време при поръчката на безполезни продукти, съобщава svt.se.
Те са отчели, че всички понякога изпитваме силно желание за нещо сладко, а често наблизо има автомат за пакетирани храни.
Изследователите от Rush University Medical Centre разположили три вендинг машини на различни места в болница и ги напълнили наполовина със здравословни и наполовина с вредни продукти. Здравословните продукти били без трансмазнини, съдържали определено количество фибри и трябвало да доставят под 250 калории.
Клиентите не знаели за изследването. В продължение на четири седмици безполезните храни се получавали след чакане от 25 секунди. Изследователите тествали различни настройки. Те комбинирали изчакването с отстъпки за здравословните продукти и по-високи цени за нездравословните.
След над 32 хил. покупки учените установили, че чакането е методът нездравословните продукти да станат по-малко привлекателни.
Въпреки че отчетената разлика е само между два и пет процента в търсенето, учените са патентовали наречения DISC метод и се надяват, че той ще подобри навиците в училища и компании, както и други места с вендинг машини.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 8 години уникално тъ.па идея .... слагам една вендинг машина дето не чакаш до тези и обирам всички продажби, па нека те да учат потребителите.... пък и все си мисля че за учене се ходи в училище, а не до вендинг машината. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Те щом потребителите нямат акъл сами да се сетят за тези неща... и вендинг машини да ги учат все тая. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И кое е туй здравословното от машина ?! Поредното безумие ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар