fallback

Unilever планира обратно изкупуване на акции за 5 млрд. евро

Британско-холандската компания за бързооборотни стоки обмисля и продажбата на бизнеса си с хранителни продукти за мазане

12:53 | 06.04.17 г.

Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever планира обратно изкупуване на акции на стойност 5 млрд. евро и продажба на бизнеса си с хранителни продукти за мазане. Намеренията са част от усилията на компанията да запази независимостта си, след като отхвърли оферта за придобиване от Kraft Heinz, съобщава Bloomberg.

Собственикът на сапуните Dove и майонезата Hellmann повишава целта си за икономии на разходите и предприема стъпки, за да увеличи дивидента си след стратегически преглед, наложен от непоисканата оферта за придобиване за 143 млрд. долара, която американската компания отхвърли през февруари два дни след представянето ѝ. Unilever планира да намали рекламните разходи и ще съкрати неназован брой работни места, като ще преосмисли и двойната англо-холандска структура.

„Преструктурирането и промените са просто част от живота в нашата индустрия“, заяви главният финансов директор Греъм Пикетли в интервю.

Обявените промени са „достатъчно, за да подкрепят последното поскъпване на акциите, но не са достатъчно, за да подкрепят бъдещо изменение на рейтинга“, коментира анализаторът от Natixis Пиер Тегнър.

Бизнесът с продукти за мазане ще бъде продаден или преструктуриран, казва компанията. Подготвя се и интегриране на бизнесите за храни и освежителни напитки в подразделение, което ще бъде базирано в Холандия. Компанията обмисля и опростяване на двойната си правна структура, при която тя е публична компания както във Великобритания, така и в Холандия.

Unilever отчита „много голям“ интерес към бизнеса с продукти за мазане от фондове за частен капитал, казва Пикетли, като не назовава имена. Компанията е убедена, че може да продаде бизнеса на подходяща цена, добавя той.

Промените ще доведат до някои съкращения на позиции в старшия и средния мениджмънт, допълва главният финансов директор. Компанията очаква и икономии от дейността си по обществени поръчки и маркетинг. Сред другите промени са и план за намаляване на броя реклами, които поръчва, с 30%, казва още той.

Unilever повишава и целта си за икономии на разходите до 6 млрд. евро от 4 млрд. евро и допълва, че дивидентът също ще бъде увеличен с 12%. Компанията очаква да намали разходите с 3,5 млрд. евро от 2017 г. до 2019 г. в резултат на мерки за по-добра ефективност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:10 | 11.09.22 г.
fallback