fallback

Debenhams планира да затвори 10 магазина във Великобритания

Британската верига магазини иска и да засили онлайн присъствието си като част от плана за преструктуриране на новия си лидер

19:44 | 20.04.17 г.

Британската верига магазини Debenhams съобщи, че ще закрие някои магазини като част от опита на новия главен изпълнителен директор, дошъл от Amazon.com, да възстанови спадащите продажби на компанията за търговия на дребно чрез по-силно онлайн присъствие, съобщава Bloomberg.

Debenhams обяви, че ще затвори 10 британски магазина през следващите пет години и ще започне консултации за закриването на един от трите центъра за разпространение. Съобщението бе разпространено в същия ден, в който конкурентът Marks&Spencer разкри първите детайли от петгодишна програма за закриване на някои от основните магазини в градските центрове.

Клиентите ни променят начина си на пазаруване, затова и ние трябва да се променим“, коментира главният изпълнителен директор на Debenhams в съобщението.

Debenhams и Marks&Spencer се адаптират към среда, в която ръстът на универсалните магазини и онлайн пазаруването кара търговците на дребно да намалят традиционното си физическо присъствие. Спадът на паунда след вота за Brexit засили натиска върху рентабилността на компанията, повишавайки разходите за внос.

Акциите на Debenhams поевтиняха с 5,9%, след като компанията съобщи, че печалбата преди данъци за първото полугодие се понижава с 6% до 88 млн. паунда (113 млн. долара). Компанията каза още, че обмисля раздяла с някои собствени брандове на фона на опасенията, че по-младите потребители не харесват някои от предложенията.

Новият главен изпълнителен директор Серджо Бучър замени Майкъл Шарп през октомври след три години като моден директор в Amazon. Преди това е работил за производителя на спортни стоки Puma и испанския търговец на дрехи на дребно Inditex. Преструктурирането на Debenhams цели да направи изпращането и зареждането на стоки по-бързо – ключов елемент от успеха на бранда на Inditex Zara, заяви британската компания.

Инвестициите в онлайн оферти целят да таргетират клиенти чрез мобилни устройства, за да посещават магазините по-често, каза компанията. Debenhams планира да разработи услуга тип „кликни и прибери“, а освен това компанията вижда възможности за партньорства с доставчици на електронни услуги.

Debenhams заяви, че очаква брутният ѝ марж за годината да спадне с 25 базисни пункта, подчертавайки предизвикателствата пред физическите магазини, които се опитват да се адаптират към света на онлайн пазаруването.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:46 | 12.09.22 г.
fallback