fallback

Стриймингът и новият албум на Ед Шийрън подкрепят резултатите на Warner Music

Нетната печалба на компанията скача с 67% през последното тримесечие

12:28 | 09.05.17 г.

Музикалната компания Warner Music Group обяви, че стриймингът е подкрепил ръста на приходите ѝ от дигитална музика, който достига над 20% през първото тримесечие, пише BBC.

Това е първият път, в който дигиталното съдържание носи повече от половината от общите приходи на компанията, които се увеличават с 11% до 825 млн. долара.

Главният изпълнителен директор на Warner Music Стив Купър коментира, че приходите от стрийминга са двойно по-големи от тези от продажбата на музика на физически носители и са три пъти повече от приходите от свалена от интернет музика.

Резултатите на Warner се подкрепят и от успеха на новия албум на Ед Шийрън. Купър посочва, че компанията, в чийто каталог попадат изпълнители като Бруно Марс и Кайли Миноуг, ще остане фокусирана върху растежа си.

“Радваме се само на две пълни години на растеж на индустрията след 15 години трусове”, обяснява той. “Не можем да си позволим да приемем растежа за даденост”, допълва той.

Базираната в Ню Йорк Warner Music Group отчита 67% скок на нетната печалба до 20 млн. долара за тримесечието, завършило на 31 март, в сравнение със същия период миналата година.

Растежът на платените абонаментни услуги на компании като Spotify и Apple Music изостават спрямо растежа на приходите от дигитална музика.

Повече от 100 млн. души по целия свят вече плащат за музикални стрийминг услуги, което пък насърчава приходите от стрийминга. Те нарастват с повече от 60% през миналата година, според Международната федерация на звукозаписната индустрия.

Това вдъхва нов живот на индустрията, чиято печалба започна да спада след бума на пиратството и възможностите за безплатно слушане от платформи като YouTube.

Приходите на Warner от стрийминг се увеличават с една трета в САЩ и с над 55% във Великобритания.

Освен това Warner Music наскоро поднови лицензионната си сделка с YouTube, която има сложни отношения с музикалния бизнес.

Купър не разкрива детайли за споразумението, посочвайки, че това е “възможно най-добрата сделка за нашите изпълнители и автори, като се има предвид сегашната обстановка”.

Той даде ясно да се разбере, че е настоявал за по-строги правила за уебсайтовете, които генерират приходи от качено от потребителите съдържание, като YouTube, която е собственост на Google. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:00 | 07.09.22 г.
fallback