Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever изостря фокуса си върху рентабилността, като повишава цените и понижава разходите във всички сфери – от полети на служителите до съставките на продуктите. Основна причина за това е, че редица активисти инвеститори се насочват към гиганти в потребителските стоки, борещи се с бавен растеж, коментира Bloomberg.
Производителят на майонезата Hellman’s и сапуна Dove заяви в четвъртък, че все повече се стреми към ефективност в отговор на неуспешния опит за придобиване от Kraft Heinz и след като конкурентите Nestle и Procter & Gamble се оказаха под натиск заради активистите Дан Лойб и Нелсън Пелц.
Компанията е повишила цените с 3% през второто тримесечие при същия обем, заяви тя в четвъртък. Това е помогнало на базисните продажби да се увеличат със същия процент. Акциите ѝ поскъпнаха с 1,2% в ранната търговия в Лондон.
Unilever заяви, че е постигнала икономии за над 1 млрд. евро през първото полугодие и е напът да изпълни целта си от икономии за 6 млрд. евро и 20% базисен оперативен марж до 2020 г. Компанията е орязала 500 млн. евро чрез инициативи във веригите на доставки, включително намаляване на разходите за съставките на праховете за пране. Разходите за рекламни агенции също са били понижени със 17%.
Докато компанията ускорява усилията си за по-висока ефективност през второто полугодие, маржовете на печалба може да нараснат с над 1 процентен пункт за цялата година, каза главният изпълнителен директор Пол Полман в разговор с анализатори.
„Както очаквахме, резултатите са силни – до голяма степен в съответствие [с прогнозите] за растежа на продажбите, но изненадващи при маржовете“, коментира Андрю Ууд, анализатор в Sanford C. Bernstein.
Ръстът на базисните приходи на компанията е в съответствие с медианната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, за 3,1%. Растежът леко се е ускорил спрямо нивата от първото тримесечие от 2,9%. Продаденият обем през периода остава без промяна, а ценовите увеличения от 3% допринасят за по-високите продажби. Базисната печалба се увеличава с 14,4% до 1,14 евро на акция.
Акциите на Unilever са поскъпнали с около 25%, откакто офертата за придобиване от Kraft Heinz бе направена публична през февруари. Компанията обеща по-голяма рентабилност, след като отхвърли офертата, както и увеличение на дивидента с 12% и обратно изкупуване на акции за 5 млрд. долара.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?