fallback

Легендарният производител на обувки Jimmy Choo има нов собственик

Michael Kors придобива луксозния бранд за 1,2 млрд. долара

12:53 | 25.07.17 г.
Автор - снимка
Създател

Американската верига за търговия на дребно Michael Kors купува в сделка за 1,2 млрд. долара производителя на луксозни обувки Jimmy Choo - завладяващата британска марка, която е създадена в източната част на Лондон и стана известна благодарение на своите фенов знаменитости, включително принцеса Даяна.

Основана през 90-те години на миналия век от обущаря Джими Чу, марката е известна със своите обувки с високи и тънки токчета и аксесоари и се продава по целия свят, предава Ройтерс.

Самата компания обяви през април, че е отворена за продажба, след като основният акционер в Jimmy Choo – JAB Holdings, който е инвеститор и в американската верига за понички Krispy Kreme и компанията за луксозна козметика Coty, сигнализира намеренията си да се съсредоточи в бизнеса с потребителски стоки. При цена от 230 пенса в брой за акция групата получава премия от 36,5 на сто спрямо цената на борсата преди обявяването на сделката.

„Jimmy Choo е емблематичната премиум луксозна марка, която предлага отличителни обувки, чанти и други аксесоари", казва Майкъл Корс, почетен председател и главен творчески директор на Michael Kors.

Освен обувки Jimmy Choo произвежда и широка гама от луксозни стоки, но продажбите се забавят през последните години. Обувките на компанията често присъстват на червения килим, носени от известни личности като Дженифър Лопез и Бела Хадид. Ръстът на продажбите на Jimmy Choo бе 2% през 2016 г. спрямо 7% през 2015 г. и 12% през 2014 г., отбелязват анализаторите на HSBC.

Компанията е листната на британския фондов пазар през 2014 г. Акциите ѝ поскъпват с над 20% тази година, с което пазарната ѝ капитализация възлиза на 670 млн. паунда. Michael Kors - някога най-горещото име в бизнеса с достъпен лукс с изключително популярна серия чанти, се бори през последните тримесечия с намаляващи продажби, тъй като по-малко хора посещават магазините на бранда.

В отговор компанията се разшири, навлизайки в бизнеса с рокли и мъжки облекла, и инвестира и в онлайн бизнеса си.

Компанията обяви, че Jimmy Choo ще продължи да работи, както досега, под ръководството на съществуващия си мениджърски екип.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:14 | 13.09.22 г.
fallback