fallback

Италия - сладоледеният рай на Европа

В страната през миналата година са били произведени зашеметяващите 595 млн. литра или около 6,8 млрд. топки сладолед

11:36 | 27.08.17 г.

Икономиката на Италия може и да изпитва известни трудности, докато колегите ѝ от Европейския съюз се възстановяват. В едно нещо обаче страната е безпрецедентен лидер: сладоледа, а търсенето му прави Италия най-големият производител на сладолед в Европа, коментира Bloomberg.

Италианските производители на сладолед са произвели зашеметяващите 595 млн. литра джелато (италианската дума за сладолед – бел. ред.) миналата година, или 19% от общото производство на ЕС, сочат официални статистики. Това означава около 6,8 млрд. топки сладолед. Германия е на второ място с 515 млн. литра.

Над 19 хил. джелатерии (италиански сладкарници за сладолед – бел. ред.) са разпръснати из цялата страна, а всяка година броят им се увеличава. Броят на джелатериите в Милано е нараснал с 4,5% през 2016 г. Макар че повечето от тях са малки и семейни, общо бизнесът им възлиза на 1,4 млрд. евро годишно, сочи доклад от този месец на бизнес асоциацията Confcommercio. Почти 69 хил. души са наети в бизнеса със сладолед из Италия.

„Можем да продадем до 300 кг дневно в най-активните летни дни“, казва Алберто Манасей, основател на процъфтяващата гурме верига Gelateria dei Gracchi, която отваря четвъртата си джелатерия в Рим този месец.

Сладоледът, любим на мнозина през лятото със стотиците си вкусове, се продава дори по-активно по улиците на Рим и други италиански градове през последните седмици, тъй като местните хора и традиционните орди от туристи се опитват да преборят горещата вълна, получила името „Луцифер“.

Тъй като италианците консумират средно по 100 топки сладолед годишно – най-много в Европа, за продажба в чужбина не остава много. Освен това по-голямата част от продукцията се прави на място в джелатериите, така че това е по-скоро местен бизнес в страната, която е едва на пето място по износ на сладолед – категория, доминирана от Германия, Франция и Белгия.

Туристите в страната казват, че могат да усетят разликата. „Италианският сладолед е по-кремообразен и с по-отличителен вкус от френския“, казва френският турист Александър Мерлен.

Макар че италианците с гордост се съгласяват, че сладоледът им е най-добър, спорове за това кой вкус е най-хубав могат да бъдат чути на всяка опашка за сладолед, противопоставяйки класическите вкусове на по-новите. „Шоколадовият е фаворитът за всички времена, но джинджифиловият, който може да бъде смесен със сметана или плодове, е хитът тази година“, казва Никол, служител в джелатерията Fata Morgana в центъра на Рим.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:53 | 14.09.22 г.
fallback