Музикалната стрийминг платформа Spotify иска да стане третият по големина играч на рекламния пазар след Google и Facebook. Това разкри в интервю за Wall Street Jorunal маркетинг директорът на Spotify Сет Фарбман.
По думите му по-голямата част от приходите на компанията идват от абонаменти и това ще е така „в обозримо бъдеще“ но плановете на Spotify са това да се промени. Стрийминг услугата планира да постави по-голям акцент върху рекламата в бъдеще.
„Искаме да имаме самостоятелна, висококачествена, подкрепена от реклами услуга, която позволява на хората да се ангажират със Spotify, с музиката на много по-високо ниво“, коментира Фарбман.
В тази връзка той посочва, че най-голямата инвестиция в сферата на рекламата за Spotify е в привличането на много специалисти - „цял технологичен екип“, тъй като компанията се е фокусирала върху анализа на данни и по-доброто разбиране на аудиторията.
„Постоянно тестваме нови видео продукти. Има и цяла серия от различни видео реклами“, коментира маркетинг директорът. По думите му Spotify прави спонсорирани плейлисти, а част от оригиналното съдържание, което платформата създава, е спонсорирано от брандове.
Според Фарбман Spotify вече може да се похвали с много по-големи инвестиции от страна на отделни марки.
По думите му в началото идеята на безплатната услуга била да се покаже на слушателите, че музика може да се слуша и легално. При раждането на Spotify монетизирането на безплатната услуга не е приоритет, като едва по-късно екипът започва да вижда възможност да се печели от реклама.
През юни Spotify обяви, че базата ѝ от потребители е нараснала до 140 млн. активни потребители месечно. Тя има около 60 млн. абонати на своята платена услуга. През 2016 г. е увеличила рекламните си приходи с 50% спрямо 2015 г.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска