Американската технологична компания Apple оглави класацията на 100-те най-скъпи марки в света, изготвена от консултантската компания Interbrand, за пета поредна година, предаде ТАСС.
Стойността на марката Apple миналата година се е повишила с 3 на сто, достигайки близо 184,2 млрд. долара. На второ място е онлайн гигантът Google, чиято марка се оценява на 141,7 млрд. долара, повишавайки се с 6 на сто.
Трета остава Microsoft, която е поскъпнала с 10 на сто до близо 80 млрд. долара.
В първата десятка са също Coca-Cola с 69,7 млрд. долара, Amazon с 64,7 млрд. долара, Samsung с 56,2 млрд. долара, Toyota с 50,3 млрд. долара, Facebook с 48,2 млрд. долара, Mercedes с 47,8 млрд. долара и IBM с 46,8 млрд. долара.
Лидер по растеж на стойността е марката Facebook, която е поскъпнала с 48 процента за година.
При съставянето на рейтинга се отчитат фактори като финансови резултати от продажбите, познаваемост на марката, както и влиянието ѝ на пазара, което помага на компанията да налага цена над номиналната.
/БТА/


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм