За първи път в света Coca-Cola представи лимитирана колекция от шест дизайнерски бутилки, посветена на неповторимото разнообразие от везбени орнаменти и композиции от различни краища на България. Емблематичната стъклена бутилка на компанията ще бъде облечена в мотиви от шевиците на шестте български етнографски области – Пиринска, Тракийска, Родопска, Шопска, Добруджанска и Северняшка за ограничен период от време и само в партньорски заведения из страната.
Кампанията „Събери вдъхновение от България“ беше представена от едни от най-успешните формации за народни танци у нас - ансамбъл Чинари, които показаха бутилките, облечени в традиционни носии, носещи духа и символиката на всеки един от етнографските региони на България. Кампанията има за цел да даде нов живот на българската шевица по ексклузивен и нетрадиционен начин, срещайки своята дългогодишна история и модерен привкус с народното богатство на везбните мотиви.
България не за първи път е страната, доказала се като новатор в историята на бранда. Именно у нас се допуска името на легендарната марка да бъде изписано на различен от латиница език. Логото на кирилица постига нечуван успех в световен план и полага началото на нова ера в развитието на бранда в различните региони на света.
Новата лимитирана серия бутилки има своята колекционерска стойност и историческо значение за Coca-Cola в България, защото обединява в едно няколко емблематични елемента – иконичната стъклена бутилка, датираща от 1915 г., ексклузивния надпис на кирилица с история от 1965 г. и отличителните за 6 български региона шевици.
Специален консултант по проекта е доц. Ана Лулева от Института по етнология и фолклористика с етнографски музей към БАН, която е част от екипа, селектирал везбените елементи за сътворяването на уникалните бутилки. Във всеки дизайн са включени ключови елементи от всеки регион, а червеният цвят е преобладаващ, не само защото е цветът на Coca-Cola, според вярванията на българите това е цветът на живота и силата.


Галерия “Графит” е домакин на благотворителна фотоизложба “Пътят на слънцето”
Туристическият бранш иска 2 млн. евро от данъка във Варна за 2026 г. да бъдат използвани целево
Община Варна с богата културна програма до края на март 2026 г.
Мъж е обвинен в блудство с 13-годишна в автобус
ЕК предяви иск срещу България за нарушения при обществените поръчки
От имоти към ETF-и и облигации - българинът инвестира все по-смело на борсата
Трендът на биткойн от последните години е прекъснат
Изкуствените елхи срещат истински проблеми
Стремежът да се поправи GAP
ЕС търси споразумение за замразяване на руски активи до петък
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
За да се отдаде на режисурата: Идрис Елба скоро ще спре актьорската игра
Украински военноморски дронове се насочват към "сенчестия флот" на Русия
Какви са вариантите на Радев за служебен премиер?
Мъглив петък в низините, в останалата част - предимно слънчево
Зодиите, които са самотни
преди 8 години Да сключат договор с "Флирт" и в студентски ще закърпят бюджета за цяла Източна Европа.Просто хората предпочитат да пият вече други неща, къде полезни, къде не, но не и безалкохолни от сорта на кола/пепси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Е тя Кока Колата е за такива като тебе предназначена ...имаш ли идея какво пиеш ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Най ще увеличат продажбите тук ако вкарат и алкохол в напитката ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Coca Cola отчитат спад от приходите си от основния бизнес с тази напитка в глобален мащаб, за това се опитват да правят локални кампании, за да вдигнат продажбите чрез такъв тип обвързване с местни "символи и емоции". Нищо чудно след време да станат още по-големи "БГ патриоти" :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години На мен пък ми харесва... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Баси кича !!! Но не българската шевица , ами поставянето и върху пикнята Кока Кола ! Срамота ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар