fallback

Инвестициите на Netflix в съдържание се отплащат - в абонати

Видео стрийминг платформата е успяла да привлече 7,4 млн. нови потребители през последното тримесечие

11:36 | 17.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Новите оригинални филми и сериали на Netflix привлякоха изненадващо голям брой нови потребители - 7,4 млн. за периода от януари до март, с което компанията успя да вдъхне увереност на инвеститорите, които залагат на видео стрийминг платформата и разчитат, че нейните големи разходи ще подхранят растежа ѝ в световен мащаб, предава Ройтерс.

Новите предавания, като “Altered Carbon” и “O Mecanismo”, помогнаха на Netflix да надмине прогнозите на анализаторите за броя на новите потребители. По-високата от очакваното прогноза за второто тримесечие пък разсея притесненията за конкуренцията от страна на Apple и Amazon.

По време на следборсовата търговия цената на акциите на Netflix се повиши със 7 на сто до 330,30 долара. Те са и най-добре представящите се в S&P 500 тази година, като се радват на ръст от 60%.

“Не мисля, че това е нещо еднократно”, коментира Чам Сигъл, анализатор в Elazar Advisors. “Много е подобно на резултатите, които видяхме миналото тримесечие. Става все по-добре”.

Wall Street очакваше Netflix да добави 6,5 млн. нови абонати според данни на FactSet. Netflix надмина тези данни и освен това заяви, че ще привлече още 6,2 млн. клиенти между април и юни, което е с 1 млн. повече спрямо прогнозите на анализаторите.

Netflix твърди, че ще похарчи около 8 млрд. долара в глобален мащаб за филми и сериали през 2018 г.

“Имаме големи планове за увеличаването на съдържанието и очакваме това да продължи”, коментира главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс.

През първите три месеца на годината Netflix е увеличила оригиналното си съдържание с 85% спрямо година по-рано до рекордните 483 часа, твърдят анализатори на Cowen & Co. Съдържанието, което не е на английски език, също набира инерция, твърди Netflix. “O Mecanismo” е на път да се превърне в един от най-гледаните оригинални сериали в Бразилия, а испаноезичния “La Casa de Papel” е най-гледаният сериал, който не е на английски език, в историята на Netflix, обяви компанията.

През изминалото тримесечие приходите са скочили с 40 на сто на годишна база до 3,7 млрд. долара. Това е най-бързият темп на растеж в историята на компанията. Средната цена на абонамента е нараснала с 14% през периода.

“Абонатите се увеличават дори при по-високи цени”, коментира анализаторът на BTIG Ричард Грийнфийлд. “Разходите за съдържание имат директно влияние върху растежа на броя абонати”.

Пазарната капитализация на компанията достигна 137,2 млрд. долара, над два пъти повече спрямо година по-рано. Но Netflix се сблъсква с все по-голяма конкуренция от технологични играчи като Apple и Amazon, които инвестират сериозно в премиум програми. Walt Disney ще спре да предлага новите си филми в Netflix от следващата година и ще пусне своя собствена стрийминг услуга за семейства.

Нетната печалба на Netflix за тримесечието е нараснала до 290,1 млн. долара, или 64 цента на акция, от 178,2 млн. долара, или 40 цента на акция, година по-рано. Приходите са скочили с 40 на сто на годишна база до 3,7 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:51 | 03.09.22 г.
fallback