fallback

"Умна" кухня може да добави до 50 хил. евро към стойността на къща в Европа

Най-склонни да инвестират в дом със смарт кухня са италианците, показа изследване на Samsung

10:28 | 19.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

42% от европейците биха платили до 50 хил. евро повече за „умна“ кухня. Това показва  ново изследване на Samsung и YouGov.

Най-склонни да инвестират в дом със смарт кухня са италианците (67%) и испанците (66%), в сравнение със само 33% от германците и 28% от британците, съобщи Samsung.

Изследването показва, че умните технологии са основен приоритет в модерния дизайн на дома, като около две трети от хората (61%) казват, че това ще им помогне да улеснят и да направят живота си по-приятен. 39% от потребителите вярват, че технологията за включване на отоплението преди да се приберат вкъщи помага да спестяват време. 19% запитаните мечтаят за хладилник, който да ги известява, когато млякото е свършило. Когато става въпрос за приготвяне на храна, един на всеки трима (31%) желае фурна, в която може едновременно да приготви две различни ястия, за да намали стреса от готвенето за повече хора, независимо дали става въпрос за семейство с предпочитания към различни храни или група приятели с различни диети. 

Популярността на социалните мрежи, в които можеш да качваш снимки на различни храни, като Instagram например, също ни правят по-добри кулинари, като 62% от анкетираните използват под някаква форма социалните медии като вдъхновение за приготвяне на дадено ястие.

И все пак не всички са толкова уверени в споделянето на кулинарните си умения, като 82% не разпространяват снимки на ястията си в социалните медии. Финландците са най-активни в споделянето на снимки от кухнята в социалните мрежи, като 67% от анкетираните използват Instagram, Pinterest и Facebook, докато приготвят ястията си. Почти половината от германците (49%) следват същата тенденция. Вече не използваме кухните си само за готвене. Един от всеки петима европейци споделя, че прави упражнения в кухнята, а 25% казват, че използват пространството и като офис.

Кухнята заема и мястото на дневната. Почти половината от анкетираните (46%) прекарват по-голямата част от свободното си време в кухнята, като я използват, за да четат, гледат телевизия или играят с децата си, а 36% я смятат за идеалното място да планираш ежедневието си и да управляваш домакинството си. От всички хора в Европа поляците и холандците правят гимнастика най-често в своите кухни, съответно 42% и 37%, в сравнение с 12% от възрастните в Обединеното кралство. Близо три четвърти от хората в Южна Европа (73%) четат и гледат телевизия в своите кухни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:54 | 14.09.22 г.
fallback