fallback

"Черната пантера" насърчи резултатите на Disney

Телевизионният бизнес на компанията обаче не се радва на толкова добро представяне

10:21 | 09.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Филмът “Черната пантера” помогна на Walt Disney да надмине очакванията на Wall Street за резултатите ѝ за второто фискално тримесечие. Филмът, който се превърна в културен феномен след премиерата си през февруари, генерира над 1,3 млрд. долара приходи от продажби на билети за базираното в Калифорния студио, предава Bloomberg.

Лентата, чийто състав е предимно от афроамерикански актьори, разби митовете в индустрията и направи “много ясно изявление за важността на поемането на рискове и стойността на включването”, коментира главният изпълнителен директор на Disney Боб Айгър.

Изненадващо силното представяне на филма помогна за компенсиране на слабостта на телевизионния бизнес, който се бори със спада на цялата индустрия заради по-малкото гледане на платена телевизия. Финансовите резултати на Disney бяха насърчени и от нейните тематични паркове, които се радват на ръст на броя на посещенията в едно тримесечие, което обичайно е по-слабо. По-високите цени на билетите и новите атракции са помогнали за всичко това. Телевизионни проблеми

Прогнозата на Disney за телевизионния ѝ бизнес не е толкова добра. Зрителите продължават да се отказват, което допринесе за 4% спад на печалбата на подразделението за кабелни услуги на компанията. Тази печалба беше засегната и от включването на стрийминг услугата BamTech, на която Disney вече е мажоритарен сосбственик. Печалбата на бизнеса с ABC е останала непроменена. По-лошите резултати на телевизионния бизнес на Disney натежаха на цената на акциите на компанията по време на следборсовата търговия. Стойността на книжата се понижи с 1,8 на сто до 100 долара.

Disney предприема стъпки, за да се подготви за бъдещето на телевизията, включително чрез пускането на ESPN+, онлайн телевизионна услуга за 5 долара на месец, представена през април.

Във вторник Disney обяви, че е сключила сделка за излъчването на мачовете от Ultimate Fighting Championship в новата услуга.

Голяма част от стратегията на развлекателния бизнес на Disney е неясна. Тя се опитва да опази своите телевизионни и филмови активи чрез придобиването на голям дял от 21st Century Fox за около 52 млрд. долара в акции. Но Comcast, най-голямата американска кабелна компания, обмисля да отправи собствена оферта за този бизнес, твърди източник, запознат със ситуацията.

Случаят Sky

Същевременно Comcast се опитва да придобие европейския оператор на сателитна телевизия Sky - бизнес, който Fox и Disney искат да притежават. Ситуацията доведе до битка между най-големите медийни гиганти в света и вероятно пречи на стратегията на Айгър да направи Disney медийна организация, която е насочена директно към потребителите.

Във вторник изпълнителният директор заяви, че е уверен, че сделката на Disney и Fox ще се придвижи напред. Добрата новина е, че филмовото студио на Disney се насочва към поредната добра година. Премиерите, включващи “Отмъстителите: Война без край” и “Соло: История от Междузвездни войни”, обещават да запазят позицията на компанията в кината през първата половина на годината.

Въпреки доминацията на Disney в боксофиса, цената на акциите на компанията остана почти непроменена през последните три години. Тя достигна ниво от около 100 долара, тъй като инвеститорите са притеснени от конкуренцията в развлекателната индустрия, особено на фона на по-агресивното навлизане на играчи като Netflix и Amazon.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:37 | 14.09.22 г.
fallback