Технологичният гигант Google беше обявен за най-скъпата марка в света в класацията BrandZ Top 100 за 2018 година. Оценката на компанията в долари за миналата година възлиза на над 302 милиарда долара, което представлява ръст от 23% в сравнение с миналата година.
В същото време китайските компании Tencent и Alibaba за първи път попаднаха в челната десетка на класацията за най-скъпите марки в света BrandZ Top 100 за 2018 година, съобщава БТА. Двете компании заемат съответно пето и девето място.
Според рейтинга търговската стойност на китайския гигант в телекомуникациите Tencent възлиза на 179 милиарда долара, което е с 65 процента повече спрямо миналата година. В същото време нематериалните активи на азиатския лидер в електронната търговия Alibaba се оценяват на 113,4 милиарда долара, които надвишават с 92 процента показателя от предишния отчетен период.
„Марките, които печелят в съвременната епоха на маркетинг проучване, включително и компании като Tencent и Alibaba, са тези, които поставят потребителите в центъра на всички свои бизнес процеси“, посочи Дорина Вана, ръководител на подразделението BrandZ към анализаторската компания Kantar Millward Brown, която се занимава със съставяне на рейтинги.
„Тези компании използват технологичните си разработки, за да разберат по-добре потребностите на клиентите и да приложат тази информация за създаването на цялостна екосистема от услуги, които могат да удовлетворят в по-голяма степен търсенето на потребителите“, добави Вана.
През 2006 година в BrandZ Top 100 присъства само една китайска компания – мобилният оператор China Mobile. През тази година в списъка влизат 14 китайски компании, като най-голям растеж сред тях отбелязва заемащият 59-о място представител на електронната търговия JD.com. Стойността на бранда на компанията през последната година се е увеличила с 94 процента до 21 милиарда долара.
Отбелязва се, че „8 позиции в първите 10 са заети от технологични компании“. В челната десетка влизат още Apple – 300,6 милиарда долара, Amazon – 207,6 милиарда долара, Microsoft – 200 милиарда долара, Facebook – 162,1 милиарда долара, Visa – 145,7 милиарда долара, McDonalds – 126,1 милиарда долара и AT&T - 106, 7 милиарда долара.
Графика с още информация можете да видите тук


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?