fallback

Графика на деня: Най-скъпите марки в света

Apple продължава да властва в класацията на списание Forbes

16:05 | 29.06.18 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Apple остава най-скъпата марка в света през 2018 г., оценена на 182,8 млрд. долара, става ясно от графика на сайта HowMuch.net, базирана на неотдавнашна класация на списание Forbes.

Четири други технологични компании обаче се приближават все повече  до производителя на iPhone, като всяка една от тях увеличава стойността на бранда си с бързи темпове.

Google заема второто място с оценка от 132,1 млрд. долара, което е ръст от 30% спрямо предходната година. Третото място е за Microsoft с оценка от 104,9 млрд. долара, или ръст от 21%, следвана от Facebook с 94,8 млрд. долара, или ръст от 29%, и Amazon със 70,9 млрд. долара, или ръст от 31%.

Coca-Cola е най-добре представилият се нетехнологичен бранд в топ 10, като заема шестото място с оценка от 57,3 млрд. долара. Десетката се допълва от Samsung, Disney, Toyota и AT&T.

По данни на Forbes стоте най-скъпи брандове в света имат обща стойност от цели 2,15 трлн. долара.

Марките по индустрии

Брандовете в топ пет са свързани с технологиите, но това е част от по-широка тенденция. В последните десет години технологичните марки станаха популярни сред потребителите и превърнаха индустрията в доминираща както от гледна точка на качеството на брандовете, така и като обща стойност в класацията на стоте най-скъпи марки в света на Forbes. Малко са марките от индустрии като медии, дрехи, алкохол и ресторанти, които намират място в подреждането.

В същото време сектори, които традиционно разчитат много на рекламите, като потребителските стоки и търговията на дребно, имат само 20 бранда в класацията. Най-добре представилата се марка сред тези категории е Walmart, която заема 26-о място със стойност от 24,9 млрд. долара, равняваща се на около една трета от стойността на онлайн конкурента ѝ Amazon.

(За да видите графиката в пълен размер, натиснете тук.)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:45 | 14.09.22 г.
fallback