fallback

Онлайн платформата Farfetch повиши цената за днешното си IPO

С новата цена от 20 долара компанията се оценява на 5,8 млрд. долара

15:15 | 21.09.18 г.

Онлайн платформата Farfetch посочи цена на акциите си над целевия си диапазон за първичното си публично предлагане (IPO), което ще бъде осъществено днес. Ходът сигнализира силното търсене на инвеститорите и оценява технологичната компания за продажба на луксозни стоки на 5,8 млрд. долара, съобщава Financial Times.

Базираната в Лондон компания се надява да привлече 885 млн. долара при вписването си на борсата в Ню Йорк при посочена цена на акциите от 20 долара на книга. Това е над целевия диапазон от 17-19 долара на акция, който вече бе повишен по-рано тази седмица.

Основана преди десетилетие от португалския предприемач Хосе Невес, Farfetch продава продукти на луксозни брандове, включително Gucci , Fendi и Valentino, както и на луксозни бутици. Компанията доставя стоки на клиенти от 190 страни.

Farfetch преминава през бърз растеж през последното десетилетие, макар че все още не бележи печалба. Загубата ѝ преди данъците възлиза на 68,4 млн. долара при приходи за 267,5 млн. долара през шестте месеца до 30 юни.

Компанията обаче продължава да привлича средства. Китайската група за електронна търговия JD.com инвестира 397 млн. долара във Farfetch миналата година, а сингапурската държавна инвестиционна компания Temasek също подкрепя компанията.

Farfecth заяви, че ще използва постъпленията от продажбата на акции за работен капитал, финансиране на растежа и евентуални придобивания.

Компанията признава в регулаторните документи, че разследването срещу Лиу Цяндун – милиардера основател и главен изпълнителен директор на JD.com, по обвинения в изнасилване може „негативно да се отрази“ на бранда, ако бъдат повдигнати обвинения.

Лиу, който е познат и с английското си име Ричард, бе арестуван и пуснат без обвинение или гаранция по-рано този месец в Минесота.

Вписаните в САЩ IPO-та се представят добре тази година. Според данни на Dealogic инвеститорите получават средна доходност от 29%.

Farfetch е първата голяма европейска технологична компания, която става публична след Adyen – холандска компания за плащания, вписана на борсата в Амстердам това лято.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:43 | 12.09.22 г.
fallback