fallback

Луксозната мода е най-бързо растящият сектор в света

Apple запазва лидерството си сред най-скъпите компании в света в класацията на Interbrand

14:13 | 06.10.18 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Gucci и Luis Vuitton са сред най-бързо растящите брандове в света, а секторът на луксозната мода и аксесоари като цяло е нараснал с 42% от 2017 г., показва класация на консултантската компания Interbrand, цитирана от CNBC.

Луксозната мода е най-добре представящият се сектор в списък от сто компании, който включва и технологиите, потребителските стоки, автомобилната и финансовата индустрия.

Стойността на Gucci е нараснала най-много сред луксозните модни марки в списъка със скок от 30% до 12,9 млрд. долара, а Luis Vuitton е постигнала ръст от 23% до 28,2 млрд. долара. Деветте луксозни марки в класацията имат обща стойност от 105,8 млрд. долара, като сред тях попадат също Hermes, Tiffany & Co, Dior и Burberry.

Interbrand отбелязва, че главният изпълнителен директор на Gucci Марко Бизари и пламенният творчески директор Алесандро Микеле са причината за ръста на компанията наред с „комитет в сянка“ от млади съветници, които помагат на марката да бъде привлекателна за новото поколение. В същото време Luis Vuitton назначи дизайнера Вирджил Абло за свой артистичен директор за мъжката мода през март и се очаква той да внесе младежка култура в бранда.

Chanel, която за първи път попада в класацията на 23-о място, е оценена на 20 млрд. долара, след като за първи път обяви резултатите си за миналата година. Компанията е постигнала приходи от 9,62 млрд. долара през 2017 г., което е ръст от 11% на годишна основа, а печалбата й се е повишила с 18,5% до 1,79 млрд. долара.

Луксозните модни марки са успешни благодарение на способността си да реагират на културните тенденции. „Те успяха да се потопят в уличната култура и да осигурят достъпност, която макар да запазва автентичността и ексклузивността им, превърна брандовете им в желани от повече клиенти“, казва се в доклада на Interbrand.

От гледна точка на продажбите Gucci се стреми да изпревари Louis Vuitton като най-големия луксозен бранд в света и си поставя за цел да постигне приходи от 10 млрд. евро. Louis Vuitton, която е собственост на LVHM, постигна продажби за над 8 млрд. евро миналата година, докато Gucci е достигнала равнище от 6,2 млрд. евро.

Ежегодната класация на Interbrand на стоте най-големи марки в света измерва как името на бранда допринася за решението на потребителите да купят продукт, а следователно и надценката, която компаниите могат да наложат за продуктите от марката си. Тя също така взема предвид финансовото представяне и оценява какъв е шансът компанията да постигне успех в бъдеще.

Apple оглавява класацията със стойност от 214,5 млрд. долара, което е ръст с 16% спрямо миналата година, следвана от Google (155,5 млрд. долара и ръст от 10%) и Amazon (110,8 млрд. долара и ръст от 56%).

Amazon е и най-бързо растящият бранд в класацията, следвана от Netflix с ръст от 45% до 8,1 млрд. долара. Сред другите бързо растящи брандове са Salesforce, PayPal и Mastercard. Coca-Cola и Facebook са единствените марки в топ десет, чиято стойност намалява съответно с 5% и 6%.

Ето кои са най-скъпите марки за луксозна мода и аксесоари:

Louis Vuitton - 28.6 млрд. долара

Chanel - 20 млрд. долара

Hermes - 16.4 млрд. долара

Gucci - 12.9 млрд. долара

Cartier - 7.7 млрд. долара

Tiffany - 5.6 млрд. долара

Dior - 5.2 млрд. долара

Burberry - 5 млрд. долара

Prada - 4.8 млрд. долара

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:12 | 14.09.22 г.
fallback