fallback

Starbucks генерира рекордни приходи и възстанови растежа си в САЩ

Компанията отчете 62 цента коригирана печалба на акция

12:10 | 02.11.18 г.

Американската верига кафенета Starbucks най-сетне се справи със спада си в САЩ благодарение на факта, че потребителите са харчили повече за фрапучино, чай и храни през последното тримесечие, пише CNBC.

Акциите на веригата повишиха цената си с повече от 9 на сто по време на вечерната търговия в четвъртък, след като компанията отчете по-добри резултати от очакваното и надмина прогнозите на Wall Street за приходите, печалбата и продажбите на търговските ѝ обекти, отворени от поне година.

В Северна и Южна Америка продажбите на въпросните обекти са нараснали с 4% през четвъртото фискално тримесечие на Starbucks на годишна база, изпреварвайки прогнозата за 2,7%. Това е най-силният растеж на продажбите в САЩ от пет тримесечия насам, твърди главният изпълнителен директор на Starbucks Кевин Джонсън.

Това е помогнало на компанията да постигне нов рекорд за приходите – 6,3 млрд. долара, с 10,6% повече спрямо 5,7-те млрд. долара за същото тримесечие година по-рано.

Коригираната печалба на акция е достигнала 62 цента, докато анализаторите очакваха тя да е 60 цента на акция.

Starbucks отчете 6,3 млрд. долара общи приходи за тримесечието, при очаквани 6,27 млрд. долара.

„Рекордното представяне за четвъртото тримесечие отразява значителното подобрение в буквално всяка една ключова оперативна метрика в сравнение с третото тримесечие“, посочва Джонсън.

За изминалото тримесечие компанията отчете по-високи приходи от продажби от очакваното във всичките си четири основни пазара.

Фокусът на Starbucks остава върху платформата ѝ за студени напитки, която включва и студени кафета.

Нетната печалба е спаднала с 4,1% до 755,8 млн. долара, или 56 цента на акция, в сравнение със 788,5 млн. долара, или 54 цента на акция, през същия период година по-рано.

Като се изключат някои елементи, Starbucks е спечелила по 62 цента на акция. По данни на Refinitiv средната прогноза на анализаторите е била за 60 цента на акция.

Starbucks твърди, че програмата ѝ за лоялни клиенти, която е донесла 14% от общите ѝ трансакции, вече има 15,3 млн. абонати. Това е с 15% повече спрямо миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:06 | 12.09.22 г.
fallback