fallback

Китайската жажда за коняк подкрепи резултатите на Remy Cointreau

Компанията се фокусира върху продажбата на алкохол на цени от поне 50 долара бутилката

17:03 | 22.11.18 г.
Автор - снимка
Редактор

Френската група за алкохолни напитки Remy Cointreau обяви по-висока печалба за първото полугодие над прогнозите, подкрепена от търсенето на премиум коняк в Китай и силно ограничаване на разходите, предава Ройтерс.

Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau, който ускорява стремежа си да продава по-скъпи напитки, за да засили маржовете си за печалба, запази целта си да увеличи оперативната печалба на сравнима база през текущата финансова година. 

Remy Cointreau се фокусира върху продажбата на алкохол на цени от поне 50 долара бутилката като част от стратегия, която печели от възстановяването на търсенето в Китай, както и от стабилните продажби в САЩ – най-големия пазар на компанията.

Текущата оперативна печалба на групата за шестте месеца до 30 септември е достигнала 138 млн. евро, което представлява годишен ръст от 10,1%.

За сравнение, събраната от компанията консенсусна оценка на 19 анализатори, бе за оперативна печалба от 135,1 млн. евро и годишен ръст от 10,3%.

Миналия месец френският конкурент на Remy Pernod Ricard също отчете по-добра печалба в резултат на силното търсене в Китай и Индия, но все пак предупреди, че се очаква ръстът на продажбите да се забави.

Оперативната печалба на подразделението за коняк Remy Martin е стигнала 119,5 млрд. евро през първото полугодие, формирайки 86% от печалбата на групата.

Това прави годишният ръст 11,3% и отразява силното търсене в континентален Китай, Сингапур, Австралия и Япония, както и положителните тенденции на американския пазар и при пътуванията и търговията на дребно.

През октомври главният финансов директор Лука Марота заяви, че анализаторите приемат добре пазарните оценки за ръст от 13,5% на текущата оперативна печалба за 2018/2019 г. при постоянни валутни курсове и добави, че не вижда забавяне в Китай.

Въпреки това пазарите са нащрек за търговското напрежение между Пекин и Вашингтон, което може да се отрази на китайските потребители, чиито апетит за маркови стоки подкрепя възстановяването на луксозната индустрия през последните две години.

Акциите на Remy Cointreau поевтиняват с почти 10% тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:51 | 12.09.22 г.
fallback