Докато европейските търговци на дребно се опитват да отблъснат атаката на Amazon.com, нов американски конкурент започва да навлиза в Лондон: StockX, тригодишна компания, която организира онлайн търгове за продукти като маратонки.
StockX, свързваща купувачи и продавачи, които искат да търгуват с нови и втора ръка обувки и дрехи на платформа, подобна на онлайн брокер, бързо се превърна в най-големия подобен пазар в света, коментира Bloomberg. Компанията откри първата си централа извън САЩ в Лондон през октомври, тъй като смята, че британският пазар за препродажба на маратонки, възлизащ на 200 млн. паунда, ще се разраства с по над 20% годишно.
„Лондон наистина е европейската културна столица на маратонките“, казва главният изпълнителен директор Джош Лубър в интервю. „След Ню Йорк и Лос Анджелис има повече предлагане на нашия сайт от Лондон, отколкото откъдето и да е по света“.
StockX, която пуска стоки за над 1 млрд. долара всяка година в глобален план, се опитва да окупира част от бързо развиващия се пазар на онлайн мода и втора ръка стоки, които европейски компании като Richemont и Zalando също целят. Макар че бизнес моделът ѝ напомня този на eBay, тя вижда различна ниша.
Първични продуктови предлагания
В допълнение на пазара за препродаване StockX се опитва да работи с брандове, които да пускат нови продукти директно на пазара – нещо, което нарича „първични продуктови предлагания“.
Първата подобна инициатива е в началото на 2017 г., когато се обединява с Nike, пускайки 23 чифта от лимитираната серия маратонки Леброн Джеймс. Всеки чифт се продава за средно 6000 долара. Тази седмица компанията продава на търг джапанки с дизайн на Бен Болър, който създава и бижута за известни личности като Дрейк и Кание Уест.
Американската компания вече е привлякла множество големи инвеститори, включително милиардерът и съосновател Дан Гилбърт, актьорът Марк Уолбърг и рапърът Еминем. Тя е основана през 2016 г. от 40-годишния Лубър, който започва да събира маратонки на 8 години и сега притежава над 400 чифта, включително Air Jordan 1s и Air Max 90s, които пази в специална „стая за обувки“ над гаража си.
StockX планира да отвори и магазин в британската столица, за да стане по-популярна, казва той.
Репродукции, колекционерски играчки и платформи за тротинетки също могат в един момент да се търгуват на сайта, допълва той. А разширяване към Азия също е на хоризонта. StockX казва, че води преговори с няколко различни компании в Китай и изгражда екип в Токио.
„Тази година Европа ще бъде мястото на голям растеж, а в Азия ще полагаме основите“, казва Лубър.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Древно езеро, изчезнало преди 100 000 години, се появи отново
Археолози откриха огромна подводна структура край Франция
Експерти изследват слънчевото магнитно поле с помощта на AI
Доц. Николай Димитров: Българинът е песимист по природа
9 храни против деменция