Heineken, втората по големина пивоварна компания в света, отчете годишна печалба, която надмина очакванията на анализаторите. Резултатите бяха подпомогнати от най-бързия ръст на продажбите на едноименния ѝ бранд от десетилетие, пише Bloomberg.
Коригираната оперативна печалба е нараснала с 6,4% на органична база до 3,87 млрд. евро (4,4 млрд. долара) през 2018 г., изпреварвайки средната прогноза на анализаторите за 3,84 млрд. евро. Общият обем на продадената бира се е увеличил с 4,2% на органична база, обяви холандската компания. Анализаторите очакваха 4%.
Ръстът на продажбите на нискоалкохолни и безалкохолни бири е свързан с покачването на търсенето на Heineken 0.0, което пък помага на основния бранд да генерира скок от 7,7% на продадените обеми.
Компанията разшири бизнеса си с безалкохолни бири в 38 страни и планира да добави още пазари през тази година.
Ключов двигател в случая е Бразилия, където през 2017 г. Heineken се превърна във втората по големина пивоварна, след като придоби бизнеса на Kirin Holdings там за около 2,2 млрд. реала (590 млн. долара).
Сред пазарите с двуцифрен растеж се нареждат Южна Африка, Русия и Великобритания.
По-високите разходи са проблем за големите компании за потребителски стоки, които отчитат това тримесечие, включително Unilever и Carlsberg. Ръстът на печалбата на Heineken отчасти се дължи на това, че тя управлява по-ефективно своя бизнес, докато разходите за суровини растат.


Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.