fallback

Tesco страда от слабия пазар на Великобритания

Последните резултати показват, че компанията не е имунизирана срещу предизвикателства като конкуренцията на онлайн магазините и ефекта Brexit

15:05 | 13.06.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Компанията за търговия на дребно Tesco Plc стартира финансовата година с понижена прогноза, посочвайки, че положителните резултати при продажбите са били възпрепятствани от приглушения вътрешен пазар, информира Bloomberg.

Продажбите в Обединеното кралство нарастват с 0,4 на сто през първото тримесечие, наполовина спрямо прогнозите на анализаторите. Последните резултати показват, че търговецът, стоящ зад веригата магазини, не е имунизиран срещу предизвикателствата, пред които са изправени и други британски вериги за търговия на дребно - конкуренцията на онлайн магазините и ефекта Brexit. 

Tesco беше засегнат и от сравненията между показателите от 2018 г. и тазгодишните постижения. През изминалата година компанията се възползва от сравнително топлото време и кралската сватба между принц Хари и Меган Маркъл.

Отделът по продажби на едро Booker, основният двигател за растеж, продължава да се разраства, но и той е бил възпрепятстван от подобни ефекти.

Tesco използва мащаба си, за да задържи цените, които досега го изолираха от проблемите, засегнали конкуренти като J Sainsbury Plc, чиято оферта за комбиниране с Asda на американския гигант Walmart Inc беше блокирана от регулаторите.

От Tesco посочиха, че все още бизнесът нараства по-бързо в сравнения с цялостния британски пазар, тъй като разширява своята гама от собствени марки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:28 | 14.09.22 г.
fallback