fallback

Lindt потвърди прогнозите си за 2019 г. след подобряването на бизнеса в САЩ

Нетната печалба на компанията за първото полугодие се е повишила с 2,4% до 89,5 млн. долара

17:20 | 23.07.19 г.

Снимка: Ройтерс

Швейцарският производител на шоколадови изделия Lindt & Spruengli съобщи, че е на път да постигне органичен ръст на продажбите между 5% и 7% през 2019 г., след като подобряването на положението в САЩ е подкрепило печалбата и ръста на продажбите през първото полугодие, съобщава Ройтерс.

Производителите на шоколад трябваше да се справят с вяло търсене на пренаситените западни пазари, но вниманието на Lindt към по-бързо растящите луксозни продукти, собствената й мрежа от брандирани магазини и стремежът й към нови пазари позволяват да заобиколи тенденцията.

Нетната печалба на Lindt е нараснала с 2,4% до 88,1 млн. швейцарски франка (89,5 млн. щатски долара), а органичните продажби са се повишили с 6,2% до 1,76 млн. франка, съобщи компанията, която е производител на шоколадовите бонбони Lindor и на златните великденски зайци.

„Положението в САЩ, най-големия пазар за шоколадови изделия в света, се подобри, а средата за търговия леко се възстанови след няколко трудни години на преструктуриране“, съобщи компанията, която се намира в Килхберг, на брега на Цюрихското езеро.

Подразделението Russell Stover, което Lindt купи през 2014 г., е увеличило продажбите си за първи път от няколко години, а филиалът на компанията в Северна Америка отбеляза силен раст от 7,2% спрямо 2,8% за цялата 2018 г., съобщава Lindt.

Главният финансов директор на компанията Мартин Хъг заяви, че тя очаква растежът в Северна Америка да се забави до 4-5% за цялата година, след като въведено неотдавна повишаване на цените може да е повлияло на обемите, а веригата дрогерии Rite Aid, която все още е важен канал за Lindt, изпитва затруднения.

Хъг съобщи, че компанията очаква органичните продажби да нараснат с 5-6% в Европа и 8-10% в останалата част от света през 2019 г.

Анализаторите изразиха задоволство от представянето в Северна Америка.

„Ръстът на органичните продажби в Северна Америка беше много, много положителна изненада. Russell Stover отново расте, а американското подразделение на Lindt изглежда си е върнало чара“, казва Джон Кокс, анализатор в компанията Kepler Cheuvreux.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:55 | 13.09.22 г.
fallback