fallback

Повишеното търсене на бебешки храни в Китай подкрепя продажбите на Danone

Френската компания надмина очакванията за приходите си през второто тримесечие

15:17 | 25.07.19 г.

Снимка: Ройтерс

Френският производител на храни Danone обяви ръст на приходите си през второто тримесечие, който надхвърля очакванията на анализаторите. Той е бил подкрепен от изненадващ скок на продажбите на бебешки храни на ключовия пазар в Китай, съобщава Bloomberg.

Приходите на базираната в Париж компания са се повишили с 2,5% на годишна основа, като надминават очакванията на анализаторите. Книжата на компанията поскъпнаха с 1,5% в началото на борсовата търговия в Париж.

По-ранното от очакваното подобряване на продажбите на бебешки храни в Китай се хареса на инвеститорите, които прогнозираха скок през второто полугодие. Danone пуска и повече ултралуксозни продукти и се разширява на пазари в по-малки градове, което е от ключово значение за бъдещия растеж на фона на засилването на конкуренцията в големите градове.

„Като цяло динамиката в категорията в Китай не се променя, но изпълнението на нашия план беше ускорено от гледна точка на проникване в по-малки градове“, каза пред репортери главният финансов директор на компанията Сесил Канаби.

Увлечението по веганските продукти в други части по света дава тласък на бизнеса на Danone с алтернативни продукти на растителна основа. Приходите в Европа леко са се увеличили, подкрепени от Испания и Франция, като са се стабилизирали за първи път от седем години. Бизнесът с млечни продукти обаче все още не е излязъл на печалба, каквато инвеститорите очакват след годините на спад.

„Тъй като Danone се стреми към надеждни и последователни резултати, без неприятни изненади, това е още една стъпка в правилната посока“, казва анализаторът от компанията Bernstein Андрю Ууд.

Едно от слабите места е бил спадът на обема във всички три големи категории продукти на компанията – вода, млечни продукти и продукти на растителна основа и бебешка храна. Той се дължи на лошото време в Европа през май. Повишаването на цените и въвеждането на повече луксозни продукти са допринесли за понижаването, допълни Канаби.

„Не трябва да забравяме, че се стремим към създаване на стойност. Очакваме обемите да се подобрят през второто полугодие“, каза още тя.

Danone потвърди прогнозите си за цялата година за ръст на продажбите на годишна основа с около 3% и оперативен марж от над 15%. Компанията допълни, че продажбите ще се ускорят от второто тримесечие нататък, което е задължително условие, за да може да достигне целта си за растеж между 4% и 5% за догодина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:29 | 13.09.22 г.
fallback