Lego отчете силен спад на печалбата за полугодието, след като инвестира повече в нови магазини, пусна нови продукти и даде начало на дигитални инициативи, в опит да остане адекватна спрямо бързо променящото се потребителско поведение, пише Wall Street Journal.
Най-големият производител на играчки по приходи заяви, че инвестира, за да се увери, че ще задържи продължаващия растеж, докато се конкурира за вниманието на децата с видео игрите, YouTube и други дигитални предложения, които ги разсейват.
„Най-голямото предизвикателство са иновациите“, коментира главният изпълнителен директор на Lego Нилс Кристиансен в интервю. „Добрата новина е, че физическата игра остава на дневен ред, но наистина има битка за времето на децата“.
Датският производител на конструктори заяви, че нетната му печалба за шестте месеца до 30 юни се е свила с 12 на сто до 2,7 млрд. датски крони (369 млн. долара), а оперативната печалба е спаднала с 16%. Приходите са записали ръст от 4% до 14,8 млрд. крони, или с 2%, ако се изключат колебанията на чуждестранните валути.
Разходите са скочили до 11,28 млрд. крони от 10,07 млрд. крони спрямо година по-рано.
От години Lego се радваше на двуцифрен растеж на развитите пазари, като САЩ и Западна Европа, но растежът там започна да се забавя. Сега компанията се фокусира върху експанзията на пазари като Китай, където отваря десетки нови магазини.
През първата половина на годината продажбите на Lego до потребители в Северна и Южна Америка, както и в Западна Европа, са се увеличили с едноцифрен процент, а тези в Китай се радват на двуцифрен ръст.
Същевременно Lego се опитва да навлезе в Индия. В момента тя продава в страната през дистрибутор, но планира да отвори първия си офис там през следващата година, като идеята ѝ е да заложи на директни продажби. Lego твърди, че нарастващата средна класа и фокусът върху детското образование в Индия и Китай предлагат големи възможности за нея.
"В следващите 10 години ще има повече от 100 млн. деца в Индия, които живеят в семейства от средната класа“, коментира Кристиансен. „Така че това е област, в която Lego може да се позиционира“.


Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО