Ценните книжа на Danone поевтиняха, след като най-големият производител на кисело мляко в света намали целогодишните си перспективи за продажби. Това се определя като още един неуспех, докато главният изпълнителен директор Еманюел Фабер се опитва да съживи компанията.
Приходите ще нараснат между 2,5% и 3% на сравнителна база през тази година, съобщиха от компанията в петък. Двадесет минути преди 14 ч. книжата на компанията се търгуват при спад в стойността си от близо 8%.
Според анализатора на RBC Джеймс Едуардс Джоунс това е пропуск от гледна точка едновременно на качество и на количество.
„Нашата увереност относно възстановяването в дългосрочен план е разклатена", добавя той, цитиран от Bloomberg.
Предишната прогноза на Фабер за растеж от около 3% през 2019 г. вече беше оценена като слаба от инвеститорите. По време на петата година от своето управление изпълнителният директор все още се бори за постигане на устойчиво възстановяване на европейския пазар за млечни продукти, който отчете растеж през тримесечието.
Сега Фабер е изправен пред проблеми и на други места. Бизнесът с кисело мляко на Danon в САЩ е загубил пазарен дял, а руските потребители са преминали към по-евтини марки. Общият обем във всички продуктови категории е намалял за шесто тримесечие.
Ръстът от 3% на продажбите на Danone за третото тримесечие пропусна оценката на анализаторите от 3,8%. Главният финансов директор Сесил Кабанис заяви, че Danone запазва целта си за растеж на продажбите от 4% до 5% за следващата година.
Друго слабо място са приходите от бутилирана вода, особено в Европа, където по-хладното време през август намали потреблението. Въпреки че забавянето е до голяма степен очаквано, инвеститорите не очакват спад в приходите.
Един по-силен аспект се оказва бебешката храна в Китай, която се връща към растеж.
Придобиването на WhiteWave от Danone в сделка за 10 млрд. долара също започна да се изплаща с нарастването на търсенето на алтернативни продукти на растителна основа. Приходите от марката Alpro се увеличават с повече от 10%.