fallback

В хода на войната за съдържание Netflix посегна към познато оръжие – облигациите

Компанията продаде дълг за 2 млрд. долара и се опитва да постигне рентабилност, докато конкуренцията расте

11:49 | 22.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Netflix издава облигации, като продължава да подкрепя оригиналното си съдържание на фона на нарастващата конкуренция.

Компанията предлага облигации за около 2 млрд. долара, деноминирани в долари и евро, се казва в изявление в понеделник. Приходите от продажбата ще бъдат използвани за общи корпоративни цели, които могат да включват придобиване на съдържание, продукция и развитие и потенциални придобивания.

Деноминираните в долари 10,5-годишни облигации, които не могат да бъдат откупени обратно, е възможно да донесат доходност около 5,125%, докато облигациите в евро могат да се изплатят във високия диапазон от 3%, според източници, пожелали анонимност.

Като се имат предвид текущите нива на търговия на Netflix, компанията може да реализира обща доходност под 4,25% според анализатора на Bloomberg Intelligence Стивън Флин.

Netflix издава дълга, след като отчете финансов отчет, който надминава оценките на анализаторите и след като ръстът в чужбина разсея опасенията на инвеститорите относно забавянето у дома. "Компанията похарчи 551 млн. долара през третото тримесечие и бавно се насочва към превръщането на свободния паричен поток в положителна позиция", заявява главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс в писмо до акционерите миналата седмица. Междувременно Netflix ще продължи да присъства на пазара с висока доходност, за да задоволява своите инвестиционни нужди, казва той.

Базираната в Калифорния компания потвърди предвижданията си да похарчи 3,5 млрд. долара в брой през тази година, тъй като войната за съдържание се ожесточава. Netflix повишава цените - често за сметка на ръста на броя абонати в някои от най-големите територии, на които оперира. Компанията се опитва да постигне рентабилност, тъй като конкуренцията на стрийминг услуги се увеличава в лицето на компании като Walt Disney, AT&T и Apple.

Netflix по традиция разчита на пазара на облигации с висока доходност, за да финансира растежа си, като обикновено издава дълг след отчетите си за първото и третото тримесечие - съответно през април и октомври. Дълговият ѝ товар, включително задълженията за оперативен лизинг, непрекъснато нараства до около 13,5 млрд. щатски долара, откакто за пръв път стъпва на пазара през 2009 г., сочат данните, събрани от Bloomberg.

p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent none repeat scroll 0% 0%; }a:link { color: rgb(0, 0, 128); text-decoration: underline; }

p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent none repeat scroll 0% 0%; }a:link { color: rgb(0, 0, 128); text-decoration: underline; }

Компанията за последно е взела назаем 2,24 млрд. долара под формата на облигации през април и заяви, че ще намали склонността си да разчита на дълговото финансиране.  Хейстингс се отметна от това обещание в писмото до акционерите от юли, заявявайки, че компанията ще продължи да ползва пазара, за да си осигурява инвестиции за съдържание.

p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent none repeat scroll 0% 0%; }a:link { color: rgb(0, 0, 128); text-decoration: underline; }

Облигациите на Netflix почти не отчетоха промяна по време на борсовата сесия в Ню Йорк в понеделник. Акцията затвори с 1% повишение при 278,05 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:26 | 07.09.22 г.
fallback