Със застараването на населението в световен мащаб не е далеч моментът, когато повече възрастни, отколкото бебета, ще се нуждаят от пелени и това е огромна потенциална възможност за производителите на продукти при инконтиненция (изпускане на урина - бел. прев.), ако успеят да се отърват от стигмата, която дълго време ограничава продажбите.
Пазарът на пелени за възрастни, бельо за еднократна употреба и абсорбиращи подложки се разраства бързо. Миналата година ръстът е достигнал 9%, или приходи от 9 млрд. долара, като се е удвоил през последното десетилетие, сочат данни на Euromonitor, цитирани от Ройтерс.
Но производители като лидерите на пазара Essity и Kimberly-Clark Corp смятат, че само половината от над 400 млн. възрастни, които вероятно са засегнати от проблеми с отделителната система, купуват правилните продукти, тъй като изпитват смущение и се чувстват неудобно.
Компаниите опитват различни методи за промяна нагласите - правят продуктите по-дискретни, избягват термини като пелени и ги позиционират при артикулите за лична грижа като дезодорантите и дамските превръзки, а не в раздела за бебешки продукти. Също така се опитват да предизвикат дискусии по темата чрез реклама.
В Япония от 2013 г. насам продуктите при инконтиненция за възрастни надвишават по продажби бебешките пелени, поради бързо застаряващо население.
В опит да даде повече гласност на проблема лидерът на пазара Unicharm Corp залата в рекламите си слогата „choi more“, който се превежда като "малка капка".
„С това, което правим, се опитваме да информираме обществото, че инконтиненцията, дори и сред младите хора, е нормална“, заявява говорителят на Unicharm Хитоши Ватанабе.
Компанията се фокусира най-вече върху потребителите с леки проблеми с отделителната система, виждайки най-голям растеж в този сегмент, тъй като хората водят по-активен начин на живот. Продажбите на Unicharm на абсорбиращи подложки и протектори, насочени към този пазар, са се повишили с 8% през миналата година.
В САЩ лидерът в сегмента Кimberly-Clarck тази година предприема стъпки към преобразяване на своята 35-годишна марка Depend, въвеждайки по-тънки, по-меки и по-подходящи продукти, които могат да се носят дискретно, в опит да ги направи по-приемливи за потребителите.
Производителите умишлено пропускат етикета „пелени“, за да променят асоциацията, която той може да предизвика сред по-възрастните клиенти, свързана със загуба на контрол върху живота си.
Но все пак е трудно за компаниите да убедят хората, че трябва да купуват специално направени продукти при инконтиненция.
„Хората пазят факта, че имат инконтиненция в тайна от своите близки, от съпрузите, братята и сестрите си - това е дълбока тайна за много потребители, въпреки че това е просто житейски факт, физиология“, казва Фиона Томлин, която ръководи отдела за продукти за грижа за възрастните хора и жените в Kimberly-Clarck.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?