fallback

Устойчивостта на Gucci в Китай дава на Kering неочакван тласък

Разширяването на италианската марка на Азиатско-Тихоокеанския регион я превръща в най-новия луксозен лейбъл там

15:54 | 25.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Модната къща Gucci отчита забавяне в продажбите, но все пак се представя по-добре от очакванията на анализаторите. След новината цената на акциите на компанията собственик Kering  отбеляза най-големия си ръст за годината.

Разширяването на италианската марка в азиатско-тихоокеанския регион е поредното доказателство, че потребителите продължават да харчат независимо от задълбочаваща се търговска война със САЩ и протестите в Хонконг, съобщава Bloomberg.

Цените на акциите на Kering нарастват с 9,56% към 15:30 ч. българско време в петък.

Компанията се присъединява към други луксозни гиганти, които наблюдават устойчивост на пазара в Китай. Нейният конкурент Hermes отчита 15% растеж за тримесечието, а модният бизнес на LVMH  - 19% печалба за последния  отчетен период.

В четвъртък Moncler SpA отчете двуцифрена печалба от продажбите за третото тримесечие. Марката Bulgari на LVMH планира да отвори още магазини в Китай, заявявайки, че продажбите на бижута там биха могли да се удвоят през следващите пет години.

Пропуснатите продажби на Gucci в Хонконг са „до голяма степен компенсирани” от други пазари, казва финансовия директор на Kering Жан-Марк Дюпла. Компанията отчете своите резултати след приключването на борсовата сесия в четвъртък.

Продажбите на марката нарастват с 11% на сравнима база през третото тримесечие. Въпреки че растежът е с около 2 процентни пункта над оценката на анализаторите, той е далеч по-малък от 30-те процента, които брандът отчита през последните две години.

Kering се сблъсква и с въпроси относно американския си бизнес, който неочаквано се свива през второто тримесечие. Според Дюпла през последните три месеца няма подобрение и обратът ще отнеме време.

Базираната в Париж компания все още търси друга марка, която да компенсира забавеният темп в растежа на  Gucci.

Ръстът на Saint Laurent’s не достига очакванията през последното тримесечие.

По-малкият бранд Bottega Veneta, който от известно време е в застой, се подобрява по-бързо от очакваното, след като Kering инвестира в него. Компанията брандира трамваи и метростанции с реклами, които да популяризират новия модерен облик на марката, вдъхновен от младия дизайнер Даниел Лий, нает миналата година от редиците на Celine на LVMH.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:55 | 12.09.22 г.
fallback