fallback

Target отчете разочароващи продажби по време на празниците

Компанията се е сблъскала с предизвикателства през ноември и декември в ключови за сезона категории стоки

22:39 | 15.01.20 г.
Автор - снимка
Създател

Target се надяваше да бъде победител през този празничен сезон, но в сряда компанията за търговия на дребно заяви, че продажбите й по празниците са по-слаби от очакваните.

Акциите на компанията поевтиняха с над 8% след съобщението.

От Target съобщиха, че продажбите в магазините на марката през ноември и декември са отбелязали ръст само с 1,4% в сравнение със скока от 5,7% година по-рано, съобщава CNBC. Въпреки това марката поддържа предишните прогнози за печалба през четвъртото тримесечие.

Според компанията сегментите на облеклото и продуктите за красота са се представили по-добре за разлика от ключовите категории по празниците като електроника, играчки и домашни потреби.

Изпълнителният директор Брайън Корнел заяви, че Target се е сблъскала с „предизвикателства през ноември и декември в ключови за сезона категории стоки.“ Според него поради устойчивостта на бизнес модела й компанията поддържа своите прогнози за печалба на акция за четвъртото тримесечие.

„Въпреки че знаехме, че този сезон ще бъде изпълнен с предизвикателства, той беше още по-труден, отколкото очаквахме“, добави Корнел в отделна блог публикация.

През този празничен сезон Target се очакваше да бъде победител в категорията играчки. Компанията отдели повече пространство за играчки в магазините си след ликвидацията на Toys R Us и си партнира с Disney за отваряне на мини магазини на филмовия гигант в рамките на определени локации на Target.

От компанията заявиха, че продажбите на играчки по празниците са били почти равни на тези от предходната година. Target обаче заяви, че продължава да печели пазарен дял в играчките въз основа на проследяващи данни, предоставени от NPD Group.

Продажбите на електроника са спаднали с повече от 6% през ноември и декември, докато продажбите на домашни артикули са намалели с около 1%. Продажбите на облекло междувременно са нараснали с около 5%, а тези на продукти за красота са се увеличили приблизително със 7%. В същото време продажбите на храни и напитки са се повишили с около 3% през празничния период, сочат данните на компанията. Дигиталните продажби на Target са нараснали с 19%

Компанията заяви, че очаква целогодишните продажби в едноименните й магазини да нараснат с повече от 3%. Базираният в Минеаполис търговец на дребно през ноември повиши годишните си прогнози за печалба, очаквайки целогодишната коригираната печалба на акция да бъде в диапазона от 6,25 до 6,45 долара. Тези очаквания не бяха променени в сряда.

Тази година празничният сезон имаше шест по-малко дни между Деня на благодарността и Коледа Много търговци на дребно стартираха промоции по-рано заради това, надявайки се да спечелят купувачите преди конкурентите си. През октомври, говорейки за ваканционния период, Корнел беше казал: „Всеки ден ще се брои.“ В сряда изпълнителният директор заяви, че е забелязвал хората да „пазаруват по-късно през сезона“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:33 | 09.09.22 г.
fallback