fallback

AB Foods опитва да смекчи удара на коронавируса върху доставките

Компанията ще коригира своите мърчъндайз стратегии в магазините по такъв начин, че клиентите да не усетят разлика

17:03 | 24.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Собственикът на модната верига Primark предупреди, че всяко удължаване на забавянето в производството на заводите в Китай поради коронавируса може да доведе до недостиг в определени линии на веригата за доставки по-късно тази година, информира Bloomberg.

Компанията Associated British Foods (AB Foods) е запасена със стоки, които би трябвало да стигнат за няколко месеца, според изявление, в което се съобщава, че вирусът може да създаде проблеми в дългосрочен план. "Ние разглеждаме смекчаващи стратегии, включително увеличаване на производството от съществуващи доставчици в други региони", добавят от компанията.

Акциите поевтиняха с 1,6% близо час преди края на търговията в Лондон. През последните 12 месеца те са поскъпнали с около 11%.

Финансовият директор Джон Байсън сподели, че въпреки „променливата“ ситуация в Китай, компанията ще коригира своите мърчъндайз стратегии в магазините по такъв начин, че клиентите да не усетят разлика.

„Няма да има празни рафтове“, увери той.

AB Foods се присъединява към бранда за облекло Next, като предупреждава, че нейната верига за доставки е изложена на риск, ако прекъсването поради епидемията в Китай продължи. Междувременно много марки потребителски стоки бяха засегнати от спад в търсенето, тъй като магазините в Китай са затворени в опит да се органичи разпространението на вируса.

Компанията заяви, че фабриките в Китай, които произвеждат продукти за селскостопанския или пекарския бизнес, работят с намален капацитет поради трудови и логистични ограничения.

Въпреки рисковете, свързани с коронавируса, AB Foods заяви, че перспективите й за годината остават непроменени. Продажбите в Primark през първото полугодие ще отбележат ръст от 4,2% в сравнение с миналата година при постоянни валутни курсове, благодарение на увеличеното пространство на магазините, заявиха от компанията. Продажбите в Primark в САЩ бяха силни през ноември и декември, но оттогава отслабнаха, добавиха още от AB Foods.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:26 | 11.09.22 г.
fallback