fallback

Starbucks отчита първото понижение на ключов показател от 11 години

Приходите от продажби в обектите, отворени от поне година, последно са се свивали през 2009 г.

11:15 | 29.04.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Starbucks заяви, че глобалните ѝ продажби в нейни обекти, отворени от поне година, са се свили с 10% през второто тримесечие в резултат на кризата с коронавируса. Това е първото понижение на този показател на компанията от близо 11 години, пише Wall Street Journal.

Кафе гигантът заяви, че очаква влиянието на пандемията да бъде дори още по-голямо през текущото тримесечие и да продължи да оказва натиск върху бизнеса ѝ и по-късно през годината.

Базираната в Сиатъл компания твърди, че очаква ефектът от коронавируса да е временен и бизнесът ѝ да се възстанови. Starbucks обаче отказа да даде прогноза за фискалната година.

Компанията заяви, че спира обратното изкупуване на акции и намалява разходите, които може да отложи. Тя ще продължи да плаща тримесечни дивиденти.

Американският гигант взе едни от най-сериозните мерки сред компаниите от ресторантьорския бизнес, за да предпази служителите и клиентите си от Covid-19. Тя беше една от първите вериги в САЩ, които ограничиха храненето в заведенията си, като успя да прехвърли почти всичките си продажби към доставките и „drive-through” – опцията за покупка при преминаване с кола през посочено за целта място в търговския обект. Освен това компанията плаща на служителите от заведенията си, които са под карантина, и даде компенсация на онези, които трябва да останат в домовете си за 30 дни, вместо да ходят на работа.

Тези мерки си имат и цена. Starbucks твърди, че пандемията е намалила печалбата ѝ в Северна и Южна Америка с 450 млн. долара, тъй като е загубила доста продажби, похарчила е значителни суми за предпазни материали и е увеличила заплатите на служителите си. Коригираната печалба на акция на Starbucks, която не включва непредвидените разходи, в това число и допълнителното заплащане, е достигнала 32 цента на акция. Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха тя да е 34 цента на акция.

„Финансовият ефект от Covid-19 е много съществен“, коментира главният финансов фиректор Патрик Грисмърт.

Цената на акциите на Starbucks се понижи с 1% до 78 долара.

Близо 50% от заведенията на Starbucks в Съединените щати са затворени. Другите продължават да предлагат услугите си под някаква форма. Веригата планира да започне да отваря обектите си с променени услуги на 4 май, като около 90% от всичките 8870 локации на компанията ще трябва да заработят до началото на юни. Starbucks обяви, че ще продължи да плаща на служителите си допълнителни 3 долара на час до края на май.

Спадът на приходите от обектите на Starbucks, отворени от поне година, слагат край на 41 последователни тримесечия на глобален растеж. Този показател се е свивал последно по време на рецесията през 2009 г.

Компанията отчете 28 цента печалба на акция и 328 млн. долара обща печалба. Глобалните приходи за второто тримесечие, което приключи през март, достигнаха 6 млрд. долара, или с 5% по-малко спрямо предходната година. Анализаторите очакваха 5,9 млрд. долара приходи от продажби и 8,5% понижение на приходите от обектите, отворени от поне 13 месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:35 | 14.09.22 г.
fallback