fallback

Насред антирасистките дебати: Uncle Ben's ще сменя логото си

Някои от най-старите и най-известни потребителски марки в САЩ са под засилена критика, докато страната се опитва да се справи със системния расизъм

16:21 | 18.06.20 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

На фона на продължаващите протести срещу расизма в Съединените щати, известната оризова марка Uncle Ben's възнамерява да промени логото си, на което е изобразен чернокож. Компанията искала да помогне за прекратяване на „расистките предразсъдъци и несправедливостта“, заяви концернът от хранително-вкусовата индустрия Mars, към когото принадлежи Uncle Ben's. Ето защо сега бил дошъл моментът за „по-нататъшно развитие“ на логото на марката. „Все още не знаем как точно ще изглеждат промените и все още нямаме график, но разглеждаме всички опции", се казва в съобщението на компанията, цитирано от Bloomberg.

Една стъпка по-далече е марката за закуски Aunt Jemima, чието лого показва смееща се афроамериканка. В очите на критиците това е клишираното представяне на чернокожа жена като символ на приятелски настроен прислужник. Логото на марката, което съществува повече от 130 години, ще бъде премахнато в края на годината, както обяви компанията майка Quaker Foods North America, която от своя страна принадлежи към групата PepsiCo.

Марката, която произвежда също така кленов сироп и смеси за палачинки, ще бъде и преименувана. „Ние признаваме, че произходът на Aunt Jemima се основава на расов стереотип“, заявиха от компанията. Логото е променено през годините, за да бъде „подходящо и уважително", но такива леки промени вече не били достатъчни.

Името Aunt Jemima датира от 1889 г. и е вдъхновено от песен и герой от шоу, в което присъстват белокожи изпълнители в ролята на чернокожи. Външният вид на героя Леля Джемима се променя през годините, премахвайки забрадката и добавяйки перлени обеци.

Pepsi все още не е разкрила какво ще е новото лого или името на марката. Знае се само, че ще бъде обявено през есента. И също така, че брандът Aunt Jemima ще дари 5 млн. долара в следващите 5 години "за създаване на смислена, постоянна подкрепа и ангажираност в подкрепа на чернокожата общност". По-рано тази седмица концернът обяви инициатива на стойност 400 млн. долара в подкрепа на чернокожата общност.

P { margin-bottom: 0.08in } Някои от най-старите и най-известни потребителски марки в Америка са под засилена критика, докато страната се опитва да се справи със системния расизъм в света на бизнеса и обществото. Много компании дариха пари, обещаха да увеличат наемането на чернокожи работници и предприеха други стъпки в подкрепа на черната общност след протести, предизвикани от убийството на Джордж Флойд в Минеаполис миналия месец.

Насилието предизвика интензивен дебат в Съединените щати относно расизма, дискриминацията срещу чернокожите и ерата на робството.

P { margin-bottom: 0.08in }

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:41 | 13.09.22 г.
fallback