PepsiCo надмина очакванията на анализаторите за приходите и печалбата си за второто тримесечие, подкрепена от ръста на търсенето на снаксове, включително Fritos и Cheetos по време на блокадите, предизвикани от пандемията от COVID-19, предава Ройтерс.
Потребителите са се запасявали със снаксове – от картофени чипсове до сосове, тъй като много хора бяха принудени да работят от вкъщи, а учениците посещаваха учебни занятия онлайн, за да се ограничи разпространението на вируса.
Продажбите на снаксове на подразделението Frito-Lay за Северна Америка са нараснали със 7% през второто тримесечие.
Но приходите на подразделението за напитки на PepsiCo в Северна Америка са намалели със 7%, тъй като ресторантите и вендинг машините останаха затворени, а спортните събития бяха отложени.
Приходите на бизнеса на компанията в Латинска Америка са намалели със 17% на фона на ръста на заразените с коронавирус в региона.
Главният изпълнителен директор Рамон Лагуарта посочи подобрение на тенденциите с напредването на тримесечието благодарение на смекчаването на ограниченията.
Като цяло нетните приходи са намалели с около 3% до 15,95 млрд. долара, но надминават очакванията на анализаторите за 15,38 млрд. долара, сочат данни на IBES от Refinitiv.
Нетната печалба се е свила до 1,65 млрд. долара, или 1,18 долара на акция, през трите месеца до 13 юни спрямо 2,04 млрд. долара, или 1,44 долара на акция година по-рано.
Като се изключат някои ефекти, компанията е спечелила 1,32 долара на акция, надминавайки очакванията на Wall Street за 1,25 долара.
Като една от първите големи компании за пакетирани храни, които обявяват резултатите си за пролетните месеци, PepsiCo е следена внимателно от инвеститорите за признаци как потребителите реагират на сътресенията през 2020 г. Компанията е добре позиционирана благодарение на големия си дял от глобалния пазар на снаксове, сочат данни на Bloomberg Intelligence.
Цената на акциите на PepsiCo нарасна с 3,3% в предборсовата търговия. Книжата на компанията почти не са променили стойността си от началото на годината до миналия петък.
Органичните продажби, които са внимателно следен индикатор, тъй като изключват променливи като валутната волатилност, са намалели с 0,3%, въпреки че според PepsiCo представянето постепенно се е подобрило през тримесечието.
Компанията съобщи, че все пак няма да прави прогноза за 2020 г.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната