fallback

Продажбите на винилови плочи изпреварват CD-та в САЩ за първи път от 34 години

Физическите носители обаче все повече се превръщат в нишови продукти заради възхода на стрийминга

22:14 | 10.09.20 г.

Снимка: Bloomberg LP

Приходите от продажби на винилови плочи надминаха тези на компактдисковете в САЩ за първи път от 1986 г., което е ключова повратна точка за стимулирания от носталгията ръст на формата, предава Bloomberg.

Американците са похарчили 232,1 млн. долара за винилови плочи през първото полугодие, надминавайки 129,9-те млн. долара, похарчени за компактдискове, сочат данни на Американската асоциация на звукозаписната индустрия.

Виниловите плочи бяха най-популярният начин за слушане на музика през 70-те години на миналия век и началото на 80-те години, след което отстъпиха на касетите, последвани от компактдисковете и дигиталните формати. Всеки нов формат беше по-удобен от предишния и намали интереса към виниловите плочки.

Винилови

Но приходите от продажби на винилови плочи нарастват от 2005 г. насам, когато достигнаха дъно от едва 14,2 млн. долара. Почитателите на музиката ценят по-високата точност на възпроизвеждане на звука от виниловите плочи и грамофоните в сравнение с компресираните файлове, предлагани от повечето дигитални услуги. Най-продаваният албум в САЩ миналата година е бил Abbey Road на „Бийтълс“.

Като цяло физическите продажби намаляват тази година заради коронавируса, който свива посещаемостта на магазините. Продажбите на CD-та са отбелязали спад с 48% през първото полугодие.

Въпреки скока виниловите плочи и всички физически носители все повече се превръщат в нишови продукти. Стриймингът е съставлявал 85% от приходите от музика през първото полугодие, показват данните на Американската асоциация на звукозаписната индустрия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:17 | 13.09.22 г.
fallback