По-малко фенове са посетили киносалоните през изминалата седмица, като фактор за това бе и липсата на нови заглавия на големия екран.
Първото място в северноамериканския боксофис остава за лентата на Кристофър Нолан „Tenet“, показват данни на Comscore Inc., въпреки че приходите от продажба на билети се свиват с 26% до 4,7 млн. долара спрямо седмица по-рано. Научнофантастичният трилър на Warner Bros. бе най-гледан и в Китай с приходи от 5,6 млн. долара през уикенда, съобщава Bloomberg.
Междувременно лентата „Mulan“ на Walt Disney изкара само 6,5 млн. долара за втория си уикенд по кината в континентален Китай – значителен спад спрямо така или иначе слабото представяне от 23,2 млн. долара седмица по-рано. Филмът направи дебют и по кината в Хонконг на фона на призиви за бойкот, но от Disney отказаха да посочат какви приходи е имала историята за момичето войн.
Въпреки че част от по-слабия интерес в Северна Америка се дължи на затворените кина в Ню Йорк и Лос Анджелис – два ключови пазара – той също така е признак и за колебанието на феновете да се завърнат в салоните. В същото време големите студиа предпочитат да изчакат с премиерите на хитовите си заглавия. Така наскоро Warner Bros. обяви, че отлага премиерата на „Жената чудо 1984“ за Коледа.
В момента около 3500 (58%) от 6000-те киносалона в Северна Америка са отворени, посочва Comscore.
Все още ниският брой допълнително влошава ситуацията за веригите киносалони. AMC Entertainment Holdings Inc. – най-големият оператор на киносалони в света, заложи силно на кредитирането, за да оцелее през 2020 г. Представители на Националната асоциация на собствениците на киносалони заявиха на конференция на Goldman Sachs Group Inc. от 17 септември, че индустрията все още има трудности с привличането на зрители, тъй като голяма част от тях не осъзнават, че кината са отворени заради липсата на нови филми.
Warner Bros. се опита да даде тласък на приходите с пускането на голям екран в началото на септември на „Tenet“ – продукция за 200 млн. долара. Успехът на лентата обаче все още не е сигурен. За момента тя е изкарала от прожекции 250 млн. долара – сума, която се поделя между студиото и операторите на киносалони, като в същото време то похарчи и още десетки милиони за реклама на лентата.
Следващата голяма американска премиера не се очаква преди 6 ноември, когато по кината трябва да излезе „Черната вдовица“ на Disney, но все още обаче не е ясно дали тази дата ще се запази.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици