fallback

Кризата с Covid-19 "отхапа" и от продажбите на швейцарски шоколад

Драстичният спад на пътуванията е повлиял негативно на пазара

12:14 | 27.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на швейцарски шоколад са се свили с 14,3% през първите осем месеца от годината, след като коронавирусната пандемия засегна търговията, свързана с туризма, както и бизнеса на индустрията с хотелите и ресторантите, предава Ройтерс.

Спадът е още по-забележим през четирите месеца до август. Тогава той е достигнал 21,5%, тъй като са били засегнати както вътрешните продажби, така и износът, гласи изявление на индустриалната асоциация Chocosuisse от днес.

Над 70% от швейцарският шоколад се изнасят, а това лято бизнесът понесе тежък удар от срива на туризма, посочва асоциацията, в която членуват Barry Callebaut и Lindt & Spruengli.

„На тези важни пазари не се наблюдава възстановяване, дори и дългосрочно“, посочва Chocosuisse.

През осеммесечния период вътрешните продажби на швейцарски шоколад също са намалели, докато вносът на шоколад, произведен в чужбина, се е увеличил, твърдят от асоциацията, критикувайки високите цени на суровините в Швейцария поради „протекционистката регулация“.

Шоколадовата индустрия в Швейцария генерира 1,787 млрд. швейцарски франка (1,97 млрд. долара) приходи от продажби през 2019 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:57 | 14.09.22 г.
fallback