fallback

Starbucks подсказа, че най-лошото за бизнеса е зад гърба ѝ

Тримесечните резултати на компанията са по-добри от очакваното, но не са задоволителни

13:07 | 30.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Starbucks завърши фискалната си година с по-добри от очакваното тримесечни резултати, след като ключовите ѝ пазари САЩ и Китай се приближиха към растежа, но не успяха да го постигнат. В резултат на новините цената на акциите се колебаеше по време на следборсовата търговия, пише Bloomberg.

За четвъртото тримесечие веригата кафенета отчете 9% спад на приходите от продажби от обекти, отворени поне от година. Резултатът е по-добър от очаквания от анализаторите срив от 11,9%, сочат данни на Consensus Metrix. Въпреки че това е третото поредно тримесечие на общ спад, размерът на понижението намалява от пролетта, когато голяма част от света беше блокирана. Приходите от продажбите в обектите, отворени от минимум година, спаднаха с 9%, надминавайки очакванията.

„Нашите стратегии работят и аз съм оптимист, че ще излезем от пандемията на Covid-19 като по-силна и по-устойчива компания“, обяви главният изпълнителен директор Кевин Джонсън.

Starbucks се сбъсква с все повече предизвикателства, тъй като адаптира своя бизнес модел с цел да предостави на клиентите си място за излизане, различно от работа или от дома, във времена на пандемия. Въпреки че постигна напредък в дигиталните услуги, компанията се оказа по-уязвима към новите тенденции, свързани със здравната криза, от другите големи вериги като McDonald’s и Domino’s Pizza.

Starbucks все пак твърди, че нещата ще се подобряват. Компанията прогнозира, че глобалните ѝ приходи от продажби в обекти, отворени от повече от година, ще нараснат между 18 и 23% през първото тримесечие на 2021 г. В Китай ръстът се очаква да е 32%. Възстановяването на вътрешния пазар ще бъде малко по-бавно – с между 17 и 22% през новия отчетен период и следващата година.

За да създаде възможност за поява на нови обекти в градове като Ню Йорк, Бостън и Чикаго, Starbucks твърди, че ще затвори около 400 от своите традиционни кафенета в градски райони. През последното тримесечие Starbucks отвори 480 нови магазина, приключвайки годината с 32 660 локации в глобален план, като почти половината от тях са в Съединените щати.

Общите приходи на компанията са достигнали 6,2 млрд. долара, или с 8% спрямо същия период на миналата година, но са над прогнозата на анализаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:29 | 12.09.22 г.
fallback