fallback

McDonald’s отново изненада Wall Street

Веригата за бързо хранене обяви приходи от 5,42 млрд. долара за третото тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите

16:37 | 09.11.20 г.

Снимка: Bloomberg LP

McDonald’s обяви по-добри от очакванията резултати за третото тримесечие на фона на глобалната пандемия, която е продължила да дава тласък на бизнеса с обслужване на преминаващи автомобили и на доставките по домовете, предава Bloomberg.

Веригата заведения за бързо хранене обяви приходи от 5,42 млрд. долара, които надминаха очакванията на анализатори за четвърто поредно тримесечие. Коригираната печалба на акция от 2,22 долара също е по-добра от прогнозите.

Веригата за бургери обяви по-рано данните за сравнимите продажби за тримесечието, включително ръст от 4,6% в САЩ, който обаче не е бил достатъчен, за да компенсира слабото представяне в чужбина. В глобален план сравнимите продажби са намалели с 2,2%.

По-силните от очакванията резултати са обявени в момент, когато клиентите все повече се обръщат към бързото хранене. Веригата за бургери вече подсили дигиталния си бизнес преди пандемията, включително поръчки чрез сензорен екран и повече варианти за доставки по домовете. Това й позволи да запази продажбите, въпреки че помещенията за хранене вътре бяха временно затворени по-рано тази година в части от САЩ и извън тях.

Книжата на McDonald’s поскъпнаха с 6,5% в предборсовата търговия в понеделник в Ню Йорк. Те са нагоре с 9,6% от началото на годината до миналия петък, като изпреварват леко ръста на широкия измерител S&P 500 за годината.

Въпреки това предизвикателствата остават. Компанията съобщи, че много от ключовите й пазари са въвели отново ограничения за хранене в заведения – от намалено работно време до затваряне на обекти, включително във Франция, Германия, Канада и Великобритания. През тримесечието до 30 септември базираната в Чикаго компания вече обяви негативни сравними продажби в Латинска Америка, Китай и редица ключови европейски пазари.

Представянето е по-силно на родния пазар на McDonald’s. Силният бизнес с обслужването на преминаващи автомобили в САЩ и лимитираните издания на звездни менюта, включващи Травис Скот и Джей Балвин, са помогнали на американския пазар на компанията да се върне към растеж. Пикантните пилешки хапки – краткосрочен елемент в менюто, което направи фурор, също са привлекли клиенти. Въпреки това сравнимите посещения на заведения в САЩ са останали негативни за тримесечието, което означава, че по-малко клиенти са направили поръчки. Всеки път обаче те са харчили повече.

Компанията ще проведе в понеделник виртуална среща с инвеститори, за да сподели стратегическите си приоритети и планове за бъдещ растеж, съобщи McDonald’s при обявяването на резултатите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:02 | 10.09.22 г.
fallback