Mondelez International обяви, че прави инвестиции, за да запази позициите, които е спечелила спрямо своите конкуренти през последната година, след като потребителите започнаха да купуват повече снаксове, тъй като прекарват повече време у дома по време на пандемията, пише Wall Street Journal.
Базираният в Чикаго производител на Oreo и Triscuits заяви, че през четвъртото тримесечие сравнимите продажби са нараснали с 3,2% на годишна база, отговаряйки на очакванията. Ръстът на приходите от продажби по този показател се е забавил до известна степен спрямо по-рано през пандемията, особено в Северна Америка.
Цената на акциите на компанията се сви с 1% до 56,50 долара в четвъртък следобед. Но Mondelez заяви, че е увеличила пазарния си дял в бизнеси като бисквитите и крекерите в САЩ и шоколада във Великобритания.
„Спечелихме много нови клиенти на нашите брандове“, заяви главният изпълнителен директор Дирк ван де Път. „Продължаваме с това и през тази година“.
По думите му Mondelez увеличава рекламния си бюджет и се фокусира повече върху онлайн магазините. Компанията твърди, че е спечелила и от факта, че е доставяла своите продукти директно в магазините, вместо да разчита на складове или на външни дистрибутори.
Изпълнителният директор коментира, че покачването на цените в някои части на света ще компенсира инфлацията при съставки като какаото. Цените на шоколадите на фирмата във Великобритания растат, но в Съединените щати тя все още не е обявила поскъпване.
Въпреки че пандемията тласна нагоре продажбите на Mondelez в Северна Америка, компанията не се справя толкова добре на развиващите се пазари. Бизнесът ѝ в страни като Бразилия и Индия беше засегнат от стриктните правила и блокадите, свързани с коронавируса.
Сравнимите продажби на компанията на развиващите се пазари са се увеличили с 4,1% през четвъртото тримесечие, в сравнение с 1,7% ръст за първите три месеца на миналата година. Mondelez твърди, че търсенето на по-големите развиващи се пазари, включително в Китай, са се възстановили, докато на по-малките, като Мексико, все още се наблюдават понижения.
Mondelez отчете 5,6% ръст на приходите си за четвъртото тримесечие до 7,3 млрд. долара. Нетната ѝ печалба пък е достигнала 1,16 млрд. долара, а коригираната – 67 цента на акция.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos