fallback

Подкрепен от LVMH фонд купува германската икона Birkenstock

Bloomberg оценява сделката за производителя на сандали на около 4 млрд. евро

16:42 | 26.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

L Catterton, частната инвестиционна компания, подкрепена от френската компания за луксозна мода LVMH, придобива емблематичния германски производител на сандали Birkenstock.

Инвестиционната фирма и семейството зад Birkenstock обявиха сделката в петък, без да разкриват финансовите условия. Bloomberg News съобщи по-рано тази седмица, че покупката ще оцени производителя на сандали на около 4 млрд. евро (4,9 млрд. долара).

L Catterton победи конкурентно предложение от CVC Capital Partners, която беше близо до подписване на сделката по-рано тази година, казаха запознати по-рано. В крайна сметка семейните собственици на Birkenstock предпочетоха да изберат доказаната експертиза на L Catterton с подкрепените от семейството потребителски марки, както и способността ѝ да се разширява в Азия.

„Нашата глобална платформа и мрежа ще предоставят на Birkenstock не само нови възможности, но и ресурси за подпомагане на непрекъснатия растеж на марката и бизнеса“, заяви в изявление Майкъл Чу, съпредседател на L Catterton.

Съгласно условията на сделката компанията за частни инвестиции и семейната инвестиционна компания на милиардера Бернар Арно ще придобият мажоритарен дял в Birkenstock, се казва в изявлението. Братя Кристиан и Алекс Биркенщок ще запазят дял във фирмата.

L Catterton е създаден през 2016 г. чрез комбиниране на американската инвестиционна компания Catterton с операциите за частния капитал на LVMH и нейния основател Арно. Сега фирмата управлява активи от над 23 млрд. долара според информация на уебсайта ѝ. Инвестициите ѝ включват вложения в производителя на деним Pepe Jeans, марката за тренировъчни съоръжения Sweaty Betty, козметичната фирма Bliss и онлайн търговеца на дребно Everlane.

Birkenstock е почти 250-годишна марка, известна най-вече със своите сандали, които са популярни сред хипитата. Стилът породи появата на редица луксозни варианти от много марки, включително Celine и Givenchy, след бум, задвижван от знаменитости през 90-те и 2000-те.

Компанията е продала 23,8 милиона чифта обувки през финансовата година до септември 2019 г., което е помогнало приходите да нараснат с 11% до 721,5 милиона евро. Birkenstocks се продават в САЩ от 1966 г., когато шивачката и дизайнер Марго Фрейзър започва да внася сандалите, след като ги открива по време на своя почивка в германия. Сред продуктите са също колани, чанти и легла според уебсайта ѝ.

Контролирани от семействата  и богати на традиции компании като Birkenstock се преструктурират, тъй като техните богати собственици се опитват да капитализират от нарастващите оценки за потребителските компании. Фирмите с частен капитал са привлечени от такъв бизнес, който може бързо да стимулира продажбите и да привлече инвеститори чрез евентуално първично публично предлагане.

През 2016 г. LVMH придоби германския производител на куфари Rimowa от внука на основателя. Семейни компании за луксозни стоки - от бижутерска къща Bulgari до специалиста по кашмир Loro Piana, също бяха продадени, за да станат част от конгломерати като LVMH.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:45 | 11.09.22 г.
fallback