fallback

Christie's е продала изкуство за 3,5 млрд. долара през първото полугодие

Пазарът на изкуство се възстановява особено добре, твърдят от аукционната къща

21:51 | 14.07.21 г.

След една бурна година Christie’s обяви, че милениълите (родените от 80-те до 2000 г.) в Азия и потребителите на криптовалути залагат на покупки на произведения на изкуството, наддавайки за всичко – от бижута до творби на Жан-Мишел Баския, пише Wall Street Journal.

Christie’s е продала изкуство за 3,5 млрд. долара през първата половина на годината, което е със 75% повече спрямо първите седем месеца на миналата година, когато пандемията провали целия календар със събития и накара базираната в Лондон аукционна къща да отложи емблематичните си майски търгове за следата на лятото.

„Наблюдаваме много силно възстановяване“, твърди главният изпълнителен директор Гийом Черути, допълвайки, че 87% от предложенията на аукционната къща са си намерили купувачи през първото полугодие.

В общата сума попадат 2,7 млрд. долара изкуство, продадено онлайн и по време на търгове, предавани на живо чрез стрийминг, както и 850 млн. долара от частни продажби на творби. Christie’s изглежда е близо до връщането си към предпандемичната си инерция. Последният ѝ аукцион достигна малко под сумата от 2,8 млрд. долара, която тя генерира от търгове през първата половина на 2019 г. Частните продажби вече са надминали нивата отпреди пандемията, посочва от аукционната къща.

Конкурентът Sotheby’s е отказал да разкрие своите приходи от продажби, но скорошен доклад на компанията за пазарни проучвания в сферата ArtTactic заяви, че по нейна оценка компанията е продала произведения на изкуството за 2,8 млрд. долара през първото полугодие. Phillips заяви, че ще обяви своите данни за продажбите по-късно този месец.

От Пекин до Банкок, Christie’s приписва глобалното преобръщане на пазара на изкуство на младите азиатци. Те са похарчили повече от 1 млрд. долара, за да спечелят 39% от предложените на търгове и онлайн обекти, като залагат предимно на съвременно изкуство, азиатско изкуство и луксозни стоки, като часовници, чанти и бижута.

Близо половината от тези общо 356 млн. долара, дадени за луксозни стоки, са от азиатски купувачи, допълва аукционната къща. Базираните в Хонконг приходи на компанията са достигнали 495 млн. долара през първата половина на годината, което е с 40% повече спрямо миналата година.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:23 | 13.09.22 г.
fallback