За първите 6 месеца от годината пазарът на бира в България остава на нивото си от 2020 г. Продажбите на пиво са 2,4 млн. хектолитра, докато в предкризисната 2019 г. през същия период са реализирани 2,526 млн. хектолитра. Това съобщиха от Съюза на пивоварите в България.
Към момента в страната са регистрирани 37 производителя на бира, от които големите компании са 3, малките и средни пивоварни - 8, а останалите 26 са микропредприятия.
По данни на Съюза на пивоварите през миналата година вложенията на компаниите в дълготрайни материални активи са 37 млн. лв, а само за първото полугодие на 2021 г. са 20 млн. лв. През последните 12 месеца на пазара са пуснати над 35 нови предложения и асортимента пиво.
Разпределението на пазара по опаковки показва, че се възстановява тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки, който е 54% от общия пазар на пиво. Стъклените бутилки са 20% от пазара, а кеновете - 23%. През последния месец има увеличаване от 6% на консумацията на наливна бира.
Според анкета на Съюза на пивоварите през летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира. 58% от гражданите поне веднъж месечно консумират безалкохолна бира.
Според маркетинговите изследвания при избора на пиво за българския консуматор най-важен е вкусът на напитката, нейната опаковка и видът/стил бира, а едва след това се нареждат цената и марката. Според най-новото репутационно проучване за бирената индустрия, проведено в 31 европейски страни, българските пивовари са с най-висока репутация в Европа. Почти 90% от българите дават изключително висок рейтинг на бирения бранш в страната.
По повод на тенденциите за развитието на бранша в ЕС и България, изпълнителният директор на Съюза на пивоварите Ивана Радомирова коментира, че на европейската карта на индустрията България вече е на 11-о място по обем на продажбите на бира.
„За миналата година дори има леко повишаване на износа на българска бира“, коментира още тя, цитирана в прессъобщение на организацията, но без да уточнява конкретни параметри.
По данни на Пивоварите на Европа поради периодичните затваряния на заведенията, въведените ограничения и стагнацията на туристическите пътувания пазарът на бира в страните от ЕС през 2020 г. бележи спад от 9%. Добавената стойност от производството и продажбите на бира общо за ЕС е намаляла с 15 млрд. евро – от 60 млрд. през 2019 г. на 45 млрд. евро през 2020.
Заради затварянията в повечето държави и затворените обекти на ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафетерии) индиректната работна заетост, генерирана от продажбите на бира в ЕС, е намаляла с 800 хил. работни места.
„Според анализаторите картината е възможно да се промени през следващата година, но това може да се случи с помощта на ЕК и правителствени мерки в подкрепа за индустрията“, коментира Радомирова.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева