fallback

Най-голямата верига киносалони в САЩ ще приема плащания в биткойни

Според анализатори с хода си AMC цели да се хареса на любителите трейдъри, които през последните месеци се насочиха към нейни акции

22:18 | 10.08.21 г. 4

Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg

Американската верига киносалони AMC съобщи, че ще позволи на клиентите си да плащат за билети за филми в биткойни до края на годината, предава BBC.

Ръководителят Адам Арън уточни, че компанията проучва технологията и „как по друг начин AMC може да участва в новата зараждаща се вселена на криптовалутите“.

Компанията, която е най-голямата верига кина в САЩ, не съобщава дали плащанията в биткойни ще бъдат възможни и в киносалоните ѝ в Европа.

През последните седмици цената на биткойна показва значителни колебания. Силно спекулативната криптовалута се търгуваше за около 45 хил. долара във вторник, след като падна под 30 хил. долара миналия месец.

Но все повече бизнеси започват да я приемат като разплащателно средство, включително американският мобилен оператор AT&T, Microsoft и Wikipedia.

„През последните шест месеца трябваше да науча повече за блокчейн и криптовалутите, отколкото научих за тях за цели десет години преди това“, заяви Арън пред журналисти.

„Повишената информация ми дават увереността да ви кажа днес, че AMC обявява официално…, че до края на годината ще имаме необходимите технологични системи, за да приемаме биткойни“, допълни той.

Според анализатори AMC опитва да се хареса на млади любители трейдъри, които през последните шест месеца се насочиха към нейните акции, превръщайки ги в т. нар. „мемеакции“.

Обединявайки се в социалната мрежа Reddit, тези инвеститори тласнаха цената на акциите на AMC с около 1500% нагоре тази година, въпреки че това не се отразява особено на финансовите резултати на изпитващата затруднения верига.

След съобщението, че ще приема разплащания в биткойни книжата на AMC поскъпнаха с почти 6%, след което стойността им се понижи. Акциите ѝ са предпочитани и в социалната мрежа Stocktwits, съобщава Ройтерс.

Но резултатите на компанията за шестмесечието до 30 юни, които бяха обявени в понеделник, показват различна картина.

Приходите ѝ са намалели с почти 40% до 821 млн. долара, тъй като киносалоните в много локации останаха затворени заради пандемията или клиентите са предпочели да се въздържат от посещения на кина заради страхове от COVID. Търсенето също все още не се е възстановило въпреки смекчаването на ограниченията в САЩ и други страни.

Компанията съобщи, че приходите от билети през третото тримесечие са достигнали едва 45% от нивата през 2019 г.

Но AMC е постигнала сделка с кино студиото Warner Bros, разрешаваща 45-дневен прозорец за излъчване в киносалони преди филмите да бъдат качени в платформи за стрийминг на видео от 2022 г.

Компанията се надява, че това ще увеличи продажбите на билети, която намаляваше още преди пандемията, за очаквани премиери като „Батман“ и „Аквамен и изгубеното кралство“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:02 | 13.09.22 г.
fallback