fallback

Потребителите на IQOS нараснаха до 20 милиона по света

Philip Morris International отчита ръст на продажбите на нагреваемите си изделия за третото тримесечие на 2021 г. и 6,8% пазарен дял извън САЩ

09:00 | 22.10.21 г.
Автор - снимка
Създател

Броят на потребителите на устройството за нагряване на тютюн IQOS вече е нараснал до общо 20,4 милиона по целия свят, от които 73% са преминали изцяло на него и са спрели цигарите. Увеличават се и пазарите, на които Филип Морис Интернешънъл предлага водещата си бездимна платформа - те достигат вече общо 70, сред които са и последните присъединили се - Египет, Норвегия и Исландия. Това става ясно от публикувания доклад с последните финансови резултати на компанията за третото тримесечие на 2021 г. 

Лидерът в трансформацията на тютюневата индустрия отбелязва напредък в изпълнението на визията си за бъдеще без дим, отчитайки ръст от 33% на нетните приходи от продуктите без дим. Бездимните алтернативи вече генерират близо 30% от общите нетни приходи на Филип Морис Интернешънъл, като за сравнение те са били 23% през същия период на 2020 г. Обемите на доставки на нагреваемите тютюневи изделия за последния период са нараснали с 24%, а тези на конвенционалните и бездимните изделия общо с 2.1% спрямо същия период миналата година или с 1.5% от началото на годината. Все повече пълнолетни пушачи избират да преминат на IQOS, като обемите на доставки на нагреваемите изделия вече представляват 13% от общите обеми на доставки, което е сериозен ръст, сравнено със само 5% през 2018 г. Това води и до по-високия пазарен дял на нагреваемите тютюневи изделия на всички пазари извън САЩ, на които се предлага IQOS, който в момента достига до 6.8%. Отчитайки възходящата тенденция, от ФМИ прогнозират сериозно увеличение на общите си обеми на доставки на бездимни изделия и конвенционални цигари в края на годината. Компанията обяви ръст на общите си нетните си приходи от 7.6% през последното тримесечие, достигайки до 8,12 млрд. долара, въпреки ограниченията във веригата за доставки, наложени от пандемията. В резултат нетната печалба на акция нарасна до 1,58 долара, което надвишава прогнозите на анализаторите за 1,55 долара. Ръстът при бездимните изделия се дължи на доброто представяне на устройството за нагряване на тютюн IQOS по света и нарастващия брой пълнолетни пушачи, които го предпочитат, както и на силния старт на най-новия модел IQOS ILUMA, който бе пуснат наскоро на пазара в Япония, отбелязват от компанията. „Затвърждаваме увереността си в постигането на целите за растеж за периода 2021 – 2023 г., въпреки потенциалните ограничения за доставки на устройствата, които биха могли да се наблюдават в първата половина на 2022 г. и да забавят темпа на растеж на нови потребители на IQOS“, заяви главният изпълнителен директор на ФМИ Яцек Олчак.

Растеж в нови сфери, извън никотина и тютюна

В началото на годината компанията заяви, че ускорява хода на трансформацията си към бъдеще без дим, както и растежа в нови сфери извън тютюна и никотина. В резултат на това през последните няколко месеца PMI пристъпи към придобиванията на няколко фармацевтични компании – датската Fertin Pharma, американската OtiTopic и британската Vectura.

Компанията планира до 2025 г. да генерира приходи от поне 1 млрд. долара от производството и комерсиализацията на нови продукти извън тютюна и никотина – модерни терапевтични изделия и продукти за по-добър живот за орален прием или инхалиране.

Първите действия започнаха през юли, когато компанията обяви предложението си за придобиване на Fertin Pharma. Фармацевтичната фирма, базирана в Дания, се е специализирала в производството на лекарствени продукти и изделия за по-добър живот, базирани на системи за орален прием (таблетки, дъвки и други системи). Сделката по придобиването за 820 млн. долара приключи през септември.

През август PMI нaпpaви пopeднa cтъпĸa в paзшиpявaнeтo нa пopтфoлиoтo cи в пocoĸa тepaпeвтични пpoдyĸти, които не са свързани с тютюна и ниĸoтина. Международният лидер придоби aмepиĸaнcĸaтa ОtіТоріс - ĸoмпaния, ĸoятo paзpaбoтвa мeдиĸaмeнти чpeз инxaлиpaнe. Tя e извecтнa cъc cвoя инoвaтивeн мeдиĸaмeнт зa лeчeниe нa ocтъp миoĸapдeн инфapĸт, ĸoйтo cъдъpжa aцeтилcaлицилoвa ĸиceлинa и ce пpиeмa чpeз инxaлaция – лекарство в последен стадий на изпитване. Πъpвoнaчaлнитe peзyлтaти oт ĸлиничнитe изпитвaния нa мeдиĸaмeнтa  coчaт, чe eфeĸтът му e знaчитeлнo пo-бъpз - 2 минyти чрез инхалиране в cpaвнeниe c 20 минyти пpи филмиpaнитe тaблeтĸи acпиpин зa дъвчeнe. Taзи cĸopocт e бeз пpeцeдeнт и имa знaчитeлeн пoтeнциaл дa пoдoбpи знaчитeлнo cъcтoяниeтo пpи пaциeнти, пpи ĸoитo имa pиcĸ oт cъpдeчeн yдap, coчи мeдицинcĸaтa cтaтиcтиĸa.

През септември PMI обяви финализирането на сделката по придобиване на 75% от дяловете на водещата британска фармацевтична компания за производство на инхалатори Vectura на стойност 1,2 млрд. долара.  Vectura, основана през 1997 г., произвежда инхалатори и пулверизатори, които позволяват на пациентите да вдишват лекарства. Сред клиентите на компанията са Novartis AG и GlaxoSmithKline Plc, а 13-те инхалируеми лекарства на Vectura на пазара генерират над 11 милиарда долара продажби от 2012 г. насам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:30 | 14.09.22 г.
fallback