fallback

Продажбите на H&M за първото тримесечие растат с близо едно четвърт

Търговецът на дребно заяви по-рано този месец, че временно ще затвори магазините си в Русия

10:28 | 15.03.22 г.
Автор - снимка
Редактор

Шведската компания H&M – вторият по големина търговец на дребно на модни стоки в света, отчете във вторник увеличение на продажбите за периода декември-февруари, което е в съответствие с очакванията, съобщава Ройтерс.

Нетните продажби за първото фискално тримесечие на компанията са се увеличили с 23% на годишна база, или 18% в местни валути, до 49,2 млрд. крони (5,13 млрд. долара). Анализатори, анкетирани от Refinitiv, очакваха средно продажби за 49,1 млрд. крони.

H&M не е коментирала данните в изявлението си.

Търговецът на дребно заяви по-рано този месец, че временно ще затвори магазините си в Русия, които през последното тримесечие на миналата фискална година са допринесли за 4% от продажбите на групата. Така компанията се присъедини към нарастващ списък от международни бизнеси, които обръщат гръб на страната след инвазията на Москва в Русия.

През януари главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон определи цел за удвояване на продажбите на модния търговец до 2030 г., а ръстът на продажбите да започне да се увеличава с 10% до 15% годишно отново, припомня Bloomberg.

H&M заяви през януари, че очаква по-малкото намаления да добавят 1 пр.п. към маржовете през първото тримесечие. Шведската компания каза по същото време, че планира затварянето на 120 магазина тази година, основно в Европа.

H&M ще публикува пълния си доклад за първото си фискално тримесечие на 31 март. Най-големият конкурент – Inditex, собственик на Zara – ще представи отчета си за тримесечието на 16 март.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:41 | 13.09.22 г.
fallback