fallback

McDonald's надмина прогнозите след повишенията на цените си

Компанията спечели и от новата си програма за лоялност, която жъне успехи

20:00 | 28.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

McDonald’s надмина прогнозата за тримесечните си приходи и печалба, след като най-голямата верига за бързо хранене в света спечели от увеличенията на цените на продуктите си в Съединените щати и от пускането на новата си програма за лоялност, предава Ройтерс.

Цената на акциите на компанията нарасна с около 2,6% до 253,49 долара преди началото на борсовата сесия.

Повишаването на заплатите заради недостига на кадри и нарастващите разходи за продукти като пилешко и телешко принудиха американските вериги ресторанти да въведат серия от увеличения на цените, към които потребителите не показват особена съпротива.

Инвестициите на McDonald’s в услуги за доставка, дигитални киоски и гишета за автомобили също дадоха предимство на компанията спрямо по-малките вериги, които бяха принудени да съкратят работното си време заради недостиг на персонал.

Въвеждането на програма за лоялност в края на миналата година, която позволява на абонатите на приложението на McDonald’s да трупат точки с взимането на бургери и картофки, също помогнаха за 3,5-процентния ръст на сравнимите приходи от продажби в САЩ – най-големия пазар на компанията.

Анализаторите очакваха 3,3% повишение по данни на Refinitiv IBES.

Световните сравними приходи са нараснали с 11,8%, над прогнозата за 8,2% ръст, подкрепени от отслабването на рестрикции, наложени заради Covid-19 в някои чужди пазари.

Общите приходи са скочили с 11 на сто до 5,67 млрд. долара, над прогнозите за 5,59 млрд. долара.

Като се изключат разходите в подкрепа на бизнеса в Русия и Украйна, както и еднократните разходи, McDonald’s е спечелила по 2,28 долара на акция, над средната прогноза за 2,17 долара на акция. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:40 | 11.09.22 г.
fallback