fallback

Douglas се възползва от нарастващото празнично настроение в Европа

Бизнесът на най-голямата германска верига за парфюмерия се възстановява след разхлабването на пандемичните мерки

14:38 | 25.05.22 г.
Автор - снимка
Създател

Най-голямата германска верига за парфюмерия Douglas се възползва от нарастващото празнично настроение в Европа след края на повечето мерки за коронавируса. „Може да се каже, че партито се завърна", заяви главният изпълнителен директор на Douglas Тина Мюлер в Дюселдорф в сряда, цитиранa в прессъобщение. През второто тримесечие на финансовата година 2021/22 - от януари до март - приходите на козметичната група в размер на 719 млн. евро са с 30,7% повече в сравнение с предходната година.

Дори опасенията за високата инфлация и войната в Украйна досега не са успели да намалят желанието отново да се харчи повече за красота, казва Мюлер. През второто тримесечие Douglas не забелязва нежелание за покупки или преминаване на клиентите към по-евтини продукти. Ефектът на наваксване след периода на коронавируса и радостта от социалните контакти очевидно са засенчили досегашните последици от кризите, предава ДПА.

В самата компания Douglas увеличението на цените все още е в „нормални граници" поради дългосрочните договори с доставчиците. Но парфюмерийната верига също усеща проблемите с доставките на производителите тук и там. Поради липса на помпи за парфюми или стъклени бурканчета продуктите не се предлагат по-често от обикновено.

През първото тримесечие магазините Douglas отбелязаха възход, като увеличиха продажбите си с 81% в сравнение с предходното тримесечие, което беше силно засегнато от блокирането. От друга страна, онлайн продажбите са намалели с 14%.

„Сега виждаме, че съотношението между продажбите онлайн и в магазините започва да се коригира след края на затварянията на магазините", казва Мюлер. Но продажбите в електронната търговия през второто тримесечие също са били два пъти по-високи, отколкото преди пандемията, казва тя.

Оперативната печалба на групата (коригирана Ebitda) е нараснала с 16,5 млн. евро до 25 млн. евро. Чисто обаче Douglas отчита загуба от 102 млн. евро, не на последно място заради разходите за преструктуриране на испанския бизнес.

Веригата очаква импулси за растеж от придобиването на нидерландската онлайн аптека Disapo. От април дъщерното дружество предлага аптечна козметика и продукти без рецепти в онлайн магазина на Douglas. Германската компания също така си е осигурила изключителни европейски права за парфюма на американската музикантка Били Ейлиш и се надява да направи добър бизнес с него. Търсенето на продукти, свързани с известни личности, е голямо, казва Мюлер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:47 | 14.09.22 г.
fallback